پرسش و پاسخ

سوالاتی که مشتریان در مورد سیستم حسابداری آژنگ از ما پرسیده اند:

نصب سیستم حسابداری آژنگ بر روی کامپیوتر حدود 10 دقیقه زمان لازم دارد.

تعریف حساب در سیستم آژنگ بسیار ساده و سریع است، تعریف هر حساب (کالا، خدمات، مشتری، بانک و…) حدود 3 تا 10 ثانیه بسته به تعداد فیلدهای مورد نظر زمان میخواهد. جهت سریعتر شدن سیستم طراحی بر اساس کیبورد می باشد.

سیستم حسابداری آژنگ با تمامی نسخه های ویندوز مانند 7، 8، 10، 11 سازگار است. ضمنا محدودیتی در ویندوزهای 32 بیت و 64 بیت نیز ندارد.

استفاده عادی و روزمره (مانند تعریف کالا، اضخاص، بانک، صدور فاکتور، دریافت و پرداخت، تسویه، انبارداری و گزارشات) نیازی به دانش حسابداری ندارد و هر شخصی با هر میزان سواد میتواند کارهای روزمره و حساب کتابی خود انجام دهد. بدیهی است استفاده حرفه ای از سیستم مستلزم داشتن دانش حسابداری است.

سیستم حسابداری آژنگ دارای پشتیبانی رایگان ۵ ساله، گارانتی ۷ ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله است. البته بدیهی است مواردی مانند نصب مجدد، آموزش مجدد، بستن سال مالی توسط کارشناسان شرکت و موارد مشابه شامل هزینه طبق تعریف سالانه شرکت می باشد.

کارشناسان آژنگ همیشه صادقانه به مشتری مشاوره میدهند و در صورتی که سیستم نتواند کل و یا بخشی از عملیات را پوشش دهد آنرا صادقانه به مشتری بازگو خواهند کرد ولی با همه این توضیحات مشتری میتواند تا یک هفته پس از خرید سیستم را به شرکت عودت داده و کل مبلغ پرداختی را دریافت نمایند.

دریافت نسخه های جدید کاملا رایگان است. مشتریان میتوانند با مراجعه به سایت رسمی شرکت از آخرین نسخ مطلع شده و در صورت نیاز آنرا بصورت رایگان دانلود و نصب نمایند. ارتقاء سیستم بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد. بدیهی است جهت جلوگیری از خطای احتمالی میبایست قبل از نصب نسخه جدید از سیستم بکاپ تهیه نمایند.

اطلاعات در سیستم حسابداری بسیار بسیار ارزشمند است. سیستم حسابداری آژنگ بر مبنای پایگاه داده SQL Server طراحی شده است و از لحاظ از بین رفتن اطلاعات بسیار امن می باشد ولی گاهی ممکن است به دلایل خارجی مانند سوختن هارد و یا ویروس و موارد مشابه دیگر هارد دیسک کامپیوتر دچار اشکال شود، بنا بر این لازم است کاربران در انتهای هر روز بکاپ خود را علاوه بر هارد کامپیوتر بر روی فلش مموری جداگانه نیز تهیه نمایند.

بله، سیستم بصورت پیش فرض هر 120 دقیقه یک بار از کل پایگاه داده پشتیبان تهیه می نماید و تایمر آن توسط کاربر میتواند تنظیم گردد.

سوالاتی که در مورد سیستم اتوماسیون اداری از ما پرسیده اند:

سیستم اتوماسیون ریسمان یک برنامه دسکتاپ و تحت وب برای مکانیزه کردن تمامی مکاتبات و فرمهای یک سازمان بزرگ است. نامه های وارده، صادره، داخلی، فرم مرخصی و ماموریت، فرم درخواست کالا و تمامی فرمهای سازمان میتواند بصورت paperless داخل اتوماسیون اداری تعریف و قابل گردش باشد.

از آنجایی که طراحی سیستم اتوماسیون اداری ریسمان برای سازمانهای بزرگ و بسیار بزرگ می باشد و سازمانهای بزرگ همیشه قوانین مکاتباتی داخلی متفاوتی دارند لازم است سیستمی که طراحی میگردد پویایی لازم را داشته باشد تا پاسخگوی نیاز آنان باشد.

در زمان تولید سیستم (حدود سال 1382) پس از بررسی فراوان زبان قدرتمند Power Builder برای کد نویسی انتخاب گردید و پایگاه داده آن نیز SQL Server انتخاب شد تا بتواند دیتاهای عظیم را پوشش دهد. تا کنون پس از گذشت حدود 20 سال از نسخه اولیه اتوماسیون اداری و بالا بردن ورژن Power Builder و SQL Server همچنان بر این باوریم که برای پوشش دهی نیازهای سازمانهای بزرگ بهترین گزینه زبان برنامه نویسی و پایگاه داده را انتخاب نموده ایم.

سیست اتوماسیون اداری ریسمان جزو معدود سیستمهایی است که همزمان دارای نسخه دسکتاپ و نسخه وب است. برای داخل شبکه محلی از نسخه دسکتاپ استفاده میشود که سرعت بسیار بالاتری از نسخه وب دارد و در خارج از بستر شبکه محلی کاربر میتواند از نسخه وب استفاده نماید. نسخه دسکتاپ و نسخه وب هر دو دارای امکانات یکسانی است.

بله، طراحی سیستم به گونه ای است که با آخرین نسخه تمامی مرورگرها مانند ie، کروم، فایرفاکس و اپرا قابل اجراست.

بله، سیستم اتوماسیون اداری ریسمان دارای فیلد ساز و فرم ساز پیشرفته است و تمامی فرمهای ساده و پیچیده سازمان میتواند در آن طراحی و با تنظیمات سطح دسترسی داده شده مورد استفاده قرار گیرد.

بله، سیستم دارای ورک فلو (workflow) است و میتوان برای تک تک فرمهای طراحی شده یک گردش کار منحصر به فرد طراحی و پیاده سازی کرد.

از آنجایی که طراحی سیستم اتوماسیون اداری ریسمان برای سازمانهای بزرگ و بسیار بزرگ می باشد و سازمانهای بزرگ همیشه قوانین مکاتباتی داخلی متفاوتی دارند لازم است سیستمی که طراحی میگردد پویایی لازم را داشته باشد تا پاسخگوی نیاز آنان باشد.

سوالاتی که مشتریان در مورد ابزار سیستم ساز از ما پرسیده اند:

اکثر عملیاتی که در مجموعه ها و سازمانهای مختلف انجام میشوند پروسه های یکسانی دارند (مانند سیستم حسابداری، انبار، اموال، فروش و…) و معمولا توسط شرکتهای نرم افزاری برای آنان پکیج هایی با قیمت مناسب طراحی میگردد تا از هزینه های تولید صفر تا صدی آن توسط سازمان بکاهد. گاهی سازمانهای مختلف نسبت به عملیات منحصر به فردی که انجام میدهند نیاز به سیستم نرم افزاری منحصر به فردی دارند که پکیجی برای آن وجود ندارد، ابزار سیستم ساز میتواند بستری راحتتر و سریعتر نسبت به محیطهای کد نویسی برای آنان فراهم آورد تا برنامه های منحصر به فرد و خاص خود را در زمان بسیار اندک و با هزینه ای ناچیز (نسبت به کد نویسی)، به سر انجام برسانند.

ابزار سیستم ساز یک ابزار برای طراحی و پیاده سازی سیستمهای نرم افزاری سازمانهای بزرگ است، با این سیستم میتوان بدون محدودیت هر پکیج یا سیستم نرم افزاری را طراحی و پیاده سازی نمود، سیستمهایی مانند حسابداری، انبار، اموال، اتوماسیون، برنامه ریزی تولید و یا هر سیستم پیچیده دلخواهی را از صفر تا صد اجرا نمود.

همانطور که قبلا اشاره شد سیستم ساز ریسمان یک ابزار برای طراحی و پیاده سازی سیستمهای نرم افزاری سازمانهای بزرگ است و از آنجایی که سازمانهای بزرگ گاهی نیاز به پیاده سازی روشهای کار و محاسبات پیچیده دارند سیستم ساز می بایست به تنهایی بتواند از پس این مهم برآید، بنا بر این با با سیستم ریسمان میتوان بدون محدودیت هر پکیج یا سیستم نرم افزاری را طراحی و پیاده سازی نمود، سیستمهایی مانند حسابداری، انبار، اموال، اتوماسیون، برنامه ریزی تولید و یا هر سیستم پیچیده دلخواهی را از صفر تا صد اجرا نمود.

بله، سیستم ساز ریسمان دارای فیلد ساز و فرم ساز پیشرفته است و تمامی فرمهای ساده و پیچیده سازمان میتواند در آن طراحی و با تنظیمات سطح دسترسی ارائه شده مورد استفاده سازمان قرار گیرد.

بله، سیستم ساز ریسمان دارای ورک فلو (workflow) است و میتوان برای تک تک فرمهای طراحی شده یک گردش کار منحصر به فرد طراحی و پیاده سازی کرد. همچنین میتوان تصمیم گیری گردش فرم را بصورت هوشمند و بر اساس شرایط فرم در اختیار سیستم قرار داد.

در سال 1382 و در زمان تولید اولین محصولات (اتوماسیون اداری و منابع انسابی) پس از بررسی زبانهای مختلف برنامه نویسی زبان قدرتمند Power Builder برای کد نویسی انتخاب گردید و پایگاه داده آن نیز SQL Server انتخاب شد تا بتواند دیتابیس های بسیار بزرگ را پوشش دهد. تا کنون پس از گذشت حدود 20 سال از نسخه اولیه اتوماسیون اداری و سیستم منابع انسانی و بالا بردن ورژن Power Builder و SQL Server همچنان بر این باوریم که برای پوشش دهی نیازهای سازمانهای بزرگ بهترین گزینه زبان برنامه نویسی و پایگاه داده را انتخاب و بنا بر این برای تولید سیستم ساز ریسمان نیز از نسخه های جدید پاور بیلدر و SQL استفاده نموده ایم.

سیستم ساز ریسمان جزو معدود سیستمهایی است که همزمان دارای نسخه دسکتاپ و نسخه وب است. برای داخل شبکه محلی سازمان از نسخه دسکتاپ استفاده میشود که سرعت بسیار بالاتری از نسخه وب دارد و در خارج از بستر شبکه محلی کاربر میتواند از نسخه وب استفاده نماید. نسخه دسکتاپ و نسخه وب هر دو دارای امکانات یکسانی است.

بله، طراحی سیستم به گونه ای است که با آخرین نسخه تمامی مرورگرها مانند ie، کروم، فایرفاکس و اپرا قابل اجراست.

بله، سیستم ساز ریسمان قابلیت اتصال از طریق سرویس (Service) با دیگر سیستم های مستقر در سازمان از قبیل سایت اینترنتی، سیستم حسابداری، سیستم حقوق و دستمزد، سیستم حضور و غیاب و… را دارد.