سیستم ساز ریسمان

سیستم ساز ریسمان

با سیستم ساز ریسمان، هرآنچه میخواهید را موجود فرض کنید…

اگر در سازمان شما فرایندهای منحصربه‌فردی وجود دارد که هیچ پکیجی برای آن وجود ندارد میتوانید از سیستم ساز قدرتمند ریسمان استفاده کنید…

هدف از تولید سیستم ساز ریسمان چیست؟

بهترین سیستم ساز ایران کدام است؟

  • تولید سیستمی که بتوان توسط آن نیازهای خاص سازمان را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام داد.
  • تولید سیستمی که سازمان بتواند بدون وابستگی به شرکت تولید کننده، سیستمهای داخلی خود را توسعه دهد.
  • تولید سیستمی که بتوان بدون وابستگی به زبانهای برنامه نویسی مختلف (کد نویسی) سیستم های خاص تولید کرد.
  • ایجاد بستری مناسب جهت بومي‌ سازي صددرصدی سیستم های سازمان.
  • ایجاد بستری مناسب جهت یکپارچه سازی سیستمهای جزیره ای سازمان.
  • تهيه گزارش‌ هاي تلفيقي از سيستم های مختلف سازمان

با سیستم ساز ریسمان چه سیستم یا زیر سیستم هایی میتوان تولید کرد؟

همانگونه که قبلا اشاره شد هدف از تولید سیستم ساز ریسمان، طراحی و ساخت انواع سیستم های دلخواه سازمانی، تجاری، بیزینسی، استات آپی و… است و بدون محدودیت میتوان سیستم های دلخواه را طراحی و تولید نمود. با سیستم ساز ریسمان میتوان ایده های نرم افزاری ذهن را به واقعیت تبدیل نمود. در ادامه به برخی از نرم افزارهایی که میتوان با سیستم ساز ریسمان تولید نمود اشاره میکنیم:

سیستم‌هایی که میتوان با سیستم ساز ریسمان تولید کرد:

زیر سیستم‌هایی که میتوان با سیستم ساز ریسمان تولید کرد:

  • سیستم یکپارچه ساز
  • سیستم گزارشات تلفیقی
  • سیستم بودجه و اعتبارات
  • سیستم دبیرخانه و مکاتبات
  • سیستم تشکیلات و طبقه بندی مشاغل
  • سیستم جذب و استخدام
  • سیستم جامع پرسنلی
  • سیستم صدور احکام
  • سیستم حضور و غیاب
  • سیستم آموزش کارکنان
  • سیستم ارزیابی عملکرد
  • سیستم رفاه کارکنان
  • سیستم سلامت و ایمنی
  • سیستم حقوق و دستمزد
  • سیستم وام
  • سیستم انبار
  • سیستم امور قراردادها
  • سیستم خرید و تدارکات
  • سیستم بازاریابی و فروش
  • سیستم اموال و دارایی‌ها
  • سیستم حسابداری دولتی
  • سیستم حسابداری صنعتی
  • سیستم حسابداری بازرگانی
  • سیستم حسابداری پیمانکاری
  • سیستم خزانه داری (دریافت و پرداخت)
  • و هر سیستم دلخواه دیگر…

ویژگی های برنامه ساز ریسمان

signal_cellular_alt

بسیار قدرتمند

ما ادعا میکنیم هر فرآیندی با هر محاسبات پیچیده ای در سیستم قابل پیاده سازی است، ما پس از بررسی کل پروسه و فرآیندهای سازمان شما برای آن راهکاری ارائه خواهیم داد تا کل فرآیندهای سازمان شما در بهترین حالت ممکن مکانیزه شود.

nature_people

بسیار سریع

طراحی سیستم ساز ریسمان بر اساس بیگ دیتا و اطلاعات بسیار زیاد است پس نگران سرعت سیستم در حجم اطلاعات بالا نباشید. از طرفی سرعت تولید هر سیستمی با این ابزار بسیار سریعتر از کد نویسی است، پس نگران سرعت تولید سیستم نیز نباشید.

view_cozy

بدون نیاز به کد نویسی

برای تولید سیستمهای پیچیده و فرآیندهای محاسباتی سازمان خود زبانهای سخت و پیچیده NET.، PHP، C و دیگر زبانهای برنامه نویسی را فراموش کنید، در سیستم ساز ریسمان شما در یک محیط گرافیکی فقط نیاز به دستورات SQL دارید.

سیستم ساز ریسمان چه کمکی به ما میکند؟

signal_cellular_alt

مکانیزه میشویم

بدیهی است مکانیزه شدن هر چه بیشتر سازمان باعث افزایش راندمان و کاهش هزینه هاست. سیستم ساز ریسمان قادر به پیاده سازی تمامی فرآیندهای ساده و پیچیده سازمان (یا محیط صنعتی) در قالب یک سیستم منحصر به فرد است. پیاده سازی فرآیدهای سازمان در این سیستم در حداقل زمان ممکن و با حداقل هزینه خواهد بود.

nature_people

خطا به صفر میرسد

فرآیندهای محاسباتی پیچیده  و گاها ساده وقتی توسط انسان انجام شود معمولا دارای خطا است! در سیستمهای نرم افزاری براحتی میتوان فرِآیندها را تعریف کرد و محاسبات سیستم را کنترل نمود تا پس از اجرایی شدن کامل سیستم فرآیندها و عملیات بصورت کاملا صحیح و تست شده توسط سیستم کنترل و انجام شود.

view_cozy

یکپارچه میشویم

استفاده از یک سیستم یکپارچه برای کاربران سازمان باعث راحتی و سرعت عمل ایشان خواهد شد، با سیستم طراحی شده توسط سیستم ساز ریسمان قادر خواهید بود بخشی از عملیات و فرآیندهای سیستم های دیگر خود را با سیستم جدید پیاده سازی نمایید، مانند حسابداری، حقوق و دستمزد، حضور و غیاب، رستوران، انبار، اموال و…

جهت مشاوره رایگان، دمو و خرید سیستم ساز با ما تماس بگیرید…

سیستم ساز ریسمان

ابزار سیستم ساز ریسمان
photo_camera
بالا بردن بهره وری

داشتن بهره وری لازم یکی از ضروریات بقای هر سازمانی است و بالاتر بردن آن یکی از ارکان پیشرفت سازمان. در دنیای امروزی مکانیزه بودن هر فرآیندی به بهبود کار و بالاتر بردن بهره وری سازمان کمک خواهد نمود.

forum
سرعت تولید سیستم

سرعت بالای تولید سیستم های سازمان باعث میشود هرچه سریعتر به قله هدف رسید و علاوه بر آن باعث کاهش چشم گیر هزینه خواهد شد.

photo_camera
کاهش خطا

در سیستمهای فرایند محوری که سیستم بجای انسان دستورات را اجرا میکند خطای انسانی به سمت صفر سوق داده خواهد شد.

photo_camera

حذف کاغذ

حذف کاغذ خود به تنهایی 3 نتیجه مهم را به دنبال خواهد داشت: حمایت از محیط زیست، بالا رفتن سرعت، کاهش هزینه.

image
تحت وب

با سیستم های تحت وب بسیاری از عملیات کاربران حتی در زمانی که در سازمان حضور ندارند قابل انجام است.

مخاطبین سیستم ساز ریسمان

وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های بسیار بزرگ: سازمان‌های بزرگ معمولا دغدغه‌های خاص خودشان را در نرم‌افزارهای مورد نیازشان دارند که میتوان به حجم بسیار بالای اطلاعات و تعداد تراکنش‌های بسیار بالا و همچنین نیازهای نرم افزاری خاص اشاره کرد. این نیازها تماما توسط سیستم ساز قابل پیاده سازی است.

سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و کارخانه های بزرگ: سیستم‌ساز برای سازمانهای بزرگ برای تولید سیستم های دلخواه و انجام پروژه های سازمانی به همراه فرایندهای کاری و با استفاده از BPMS مورد استفاده قرار میگیرد. برای این گروه مشتریان اغلب پویایی بسیار بالای سیستم ساز، یکپارچگی و سهولت در آموزش کاربران بیشترین اهمیت را دارد.

کسب و کار متوسط و کوچک: سیستم‌ساز برای کسب و کار متوسط و کوچک اغلب در ساخت سیستم‌های اطلاعاتی و رفع نیازهای نرم‌افزاری کاربردی ویژه دارد. برای این گروه از مشتریان مزایایی مانند سرعت در تولید سیستم های نرم افزاری به همراه هزینه های پائیــن اجرای آن بسیار حائز اهمیت است.

شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار و استارت آپ ها: سیستم‌ساز میتواند استارت آپ ها و شرکتهای تولید کننده نرم افزار را در تولید سیستم های دلخواه و منحصر به فردشان یاری نماید.

بهترین سیستم ساز کدام است؟

اینکه بهترین سیستم‌ساز کدام است یک سوال کلی و کلیشه است و شاید پاسخ درستی نداشته باشد. اینکه هر تولید‌کننده سیستم‌سازی ادعا کند که بهترین سیستم ساز را تولید کرده نمیتواند ادعایی واقع بینانه باشد. علت اول رد این ادعا این است که برای مقایسه می‌بایست تمامی سیستم‌های موجود در بازار را بررسی نمود تا بتوان به قطع گفت که کدام سیستم بهترین است، دوما هر تولید کننده نرم‌افزاری معمولا در زمانهای خیلی کوتاه نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تری ارائه میدهد و عملا امکان مقایسه لحظه به لحظه تمامی سیستم‌سازها برای کسی میسر نیست. پس میتوان گفت سیستم سازهای موجود در بازار نسبت به رویکرد شرکت تولید کننده آنها امکانات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. ممکن است سیستم‌ساز الف برای یک شرکت بازرگانی بهترین انتخاب و سیستم‌ساز B برای یک سازمان دولتی بهترین گزینه باشد. اگر به دنبال نرم‌افزار سیستم‌ساز مناسب کسب و کار خود هستید بهتر است سوال «بهترین سیستم ساز کدام است» را به سوال «بهترین سیستم ساز مناسب کسب و کار من کدام است»، تغییر دهید. در ادامه مقاله پارامتر‌هایی که می‌بایست برای انتخاب هوشمندانه سیستم‌ساز مد نظر داشت را آوردهایم:

1- پویایی و انعطاف بالا

شاید اولین و مهمترین دلیلی که بجای خرید پکیج به دنبال خرید سیستم ساز هستیم پویایی و انعطاف بسیار بالای آن برای تولید سیستم های دلخواه و منحصر به فرد است. پس میتوان گفت بهترین سیستم ساز سیستم سازی است که پویایی و انعطاف بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند علاوه بر نیازهای فعلی نیازهای آتی سازمان ما را برآورده سازد.

2- بررسی دقیق امنیت سیستم ساز

شاید با اطمینان بتوان گفت امنیت سیستم های سازمانی (اطلاعات سازمان) چه جزو اسناد محرمانه باشد و چه جزو اسناد عادی، یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت. چه بسا نشر اطلاعات به ظاهر پیش پا افتاده سازمان بتواند پیامدهای بسیار ناگواری برای آن بوجود آورد. بنا بر این حفظ امنیت دسترسی به اطلاعات علاوه بر اینکه می بایست در سخت افزار و شبکه های کامپیوتری سازمان با دقت لحاظ شود، ضروری است در نرم افزار نیز تدابیر امنیتی لازم دیده شود تا اطلاعات سازمان به هیچ عنوان فاش نشود. پس میتوان گفت یکی از مهمترین نکاتی که میبایست در انتخاب بهترین سیستم ساز مد نظر قرار داد استفاده از لایه های امنیتی نرم افزار است، بصورتی که به هیچ عنوان امکان دسترسی به اطلاعات توسط اشخاص غیر مرتبط (پرسنل غیر مرتبط و یا هکر) میسر نباشد.

3- کاربری راحت (User Freindly)

شاید سومین مورد مهمی که برای خرید یک سیستم ساز اهمیت دارد کاربری راحت آن است، اگر قرار باشد کاربری سیستم ساز پیچیده باشد همان بهتر که پروژه های نرم افزاری سازمان خود را با زبانهای برنامه نویسی روز مانند پایتون، پاوربیلدر و… انجام دهیم! پس در پاسخ به سوال بهترین برنامه ساز کدام است میتوان کاربری راحت را جزو مهمترین عوامل انتخاب برنامه ساز قرار داد.

4- کشیدن  و  رها کردن (Drag and drop) یا کمی سخت تر!؟

«کشیدن و رها کردن» در سیستم های نرم افزاری میتواند علاوه بر راحتی کاربر، در وقت وی صرفه جویی نماید ولی آیا میتوان در همه قسمتهای سیستم ساز پیشرفته از آن بهره جست؟ پاسخ این است که قطعا در بخشی از قستهای سیستم ساز میتوان از این موهبت استفاده نمود ولی در بخشی از قسمتهای سیستم ساز که حالت فنی تری دارند نمیتوان از آن استفاده کرد (البته این موضوع با قدرت سیستم ساز در تولید صفر تا صدی سیستم های پیچیده سازمانی، رابطه مستقیم دارد). برای مثال وقتی میخواهیم با یک سیستم ساز پیشرفته، سیستم جامعی مانند اتوماسیون اداری و یا سیستم مدیریت منابع انسانی (HRM) تولید کنیم در ابتدای کار میبایست کل پروسه را تحلیل و داکیومنت و سپس دیتابیس و جداول مربوطه و فیلدهای مورد نیاز را ایجاد نماییم. پس میتوان گفت سیستم سازهایی که توانمندی ایجاد سیستم های سازمانی را دارند نمیتوانند در همه قسمتهای سیستم از درگ اند دراپ استفاده نمایند در حالیکه چه بسا برای سیستم سازهای با قدرت کمتر این مسئله امکان پذیر باشد. برای تحلیل بیشتر موضوع و درک بهتر آن میتوانید مقاله («کشیدن و رها کردن» یا کمی سخت تر) را مطالعه فرمایید.

5- امکان ایجاد فرایند و تراکنش بدون محدودیت

در برخی از سیستم سازها به دلایل مختلف (تجاری یا استراتژیک)، توسط شرکت تولید کننده محدودیتهایی از قبیل تعداد فرایند، تعداد فرم، تعداد تراکنش و… قرار داده شده است. وجود محدودیت برای هیچ کدام از قسمتهای سیستم ساز مجاز نیست، چه در تعریف فرایند، چه در تعریف فرم و چه در تعداد تراکنش. به همین منظور لازم است واحد فنی و حقوقی سازمان در هنگام خرید (قبل از عقد قرارداد خرید سیستم ساز) به محدودیتهایی که توسط شرکت سازنده در قرارداد گنجانیده توجهی ویژه داشته باشند تا پس از خرید دچار مشکل نشوند. پس میتوان گفت یکی از مواردی که در بررسی و انتخاب بهترین سیستم ساز می بایست مد نظر داشت عدم محدودیت در تمامی قسمتهای برنامه است.

6- قابلیت فرم سازی

هر سازمانی نسبت به نیاز خود فرم های متعددی دارد. فرم استخدام، فرم درخواست مرخصی و ماموریت، فرم درخواست کالا از انبار، فرم درخواست اموال، فرم درخواست وام، فرم گزارش کار، فرم ارزیابی عملکرد کارکنان، فرم پیگیری نامه، فرم تکریم ارباب رجوع  و موارد مشابه از عمومی ترین فرم های یک سازمان است که در سیستم ساز می بایست ابتدا فرم آن نسبت به نیاز سازمان طراحی شود و سپس عملیات و تصمیم گیری های فرم بر روی آن قرار داده شود. پس نتیجه میگیریم یکی از ویژگیهای اصلی سیستم ساز داشتن قابلیت فرم سازی پیشرفته است و میتوان گفت بهترین سیستم ساز سیستمی است که قابلیت ها و امکانات بیشتری در قسمت فرم سازی داشته باشد.

7- امکان قرار دادن سطح دسترسی بر روی فرم

امنیت بالای فرم و داشتن سطح دسترسی یکی از مهمترین مسائلی است که در فرمهای طراحی شده توسط برنامه ساز وجود دارد. هر فرمی در هر مرحله میتواند سطح دسترسی خاص خودش را داشته باشد، مثلا سطح دسترسی به ایجاد فرم درخواست مرخصی ساعتی برای همه پرسنل یک سازمان وجود دارد و پس از انتخاب و تکمیل آن توسط کارمند واحد حسابداری می بایست فرم بصورت خودکار به مدیر واحد حسابداری ارجاع شود و مدیران واحد های دیگر نباید به فرم فوق دسترسی داشته باشند (مگر اینگه در سطوح دسترسی فرم تعریف دیگری شده باشد). پس میتوان گفت یکی از ویژگی های مهم بهترین سیستم ساز، فراهم آورن بستری مناسب برای تعریف و قراردادن سطح دسترسی به فرمهای ایجاد شده است.

8- امکان قرار دادن سطح دسترسی بر روی عملیات فرم

در فرمهای ایجاد شده توسط سیستم ساز، عملیاتی مانند ایجاد، ثبت، ویرایش، چاپ، بعدی، قبلی و موارد مشابه وجود دارد که همیشه نیاز به قراردادن سطح دسترسی دارند، برای مثال گاهی ممکن است بخواهیم یک فرم برای یک کاربر فقط جنبه نمایشی داشته باشد و امکان ثبت و ویرایش را از وی سلب کنیم، اگر عملیات فرم ایجاد شده توسط برنامه ساز قابلیت قرار دادن سطح دسترسی بر روی عملیات فرم را نداشته باشد نتیجه درست و مورد نظر سازمان حاصل نخواهد شد. برای مثالی دیگر میتوان گفت پس از تایید مرخصی ساعتی توسط مدیر واحد، پرسنل درخواست کننده نباید امکان ویرایش مجدد فرم را داشته باشد، مگر اینکه درخواست قبل را لغو و درخواست جدید با اطلاعات جدید ارسال نماید.

9- امکان قرار دادن سطح دسترسی بر روی فیلد یک فرم

قرار دادن سطح دسترسی بر روی یک یا چند فیلد یک فرم شاید به نظر ساده و پیش پا افتاده بیاید ولی در واقعیت کاربردهای بسیار زیادی دارد و اگر سیستم ساز خریداری شده این امکان را نداشته باشد خیلی زود از چرخه استفاده سازمان خارج خواهد شد. برای مثال در فرم ارزیابی عملکرد کارکنان ممکن است بخواهیم بخشی از اطلاعات یک فرم توسط خود شخص، بخشی از اطلاعات توسط همکار وی و برخی دیگر توسط مدیر واحد تکمیل شود. پس در پاسخ به این سوال که بهترین سیستم ساز کدام است میتوان گفت یکی از موارد مهمی که شاید در ظاهر خیلی مهم به نظر نرسد ولی اهمیت ویژه ای دارد امکان قرار دادن سطح دسترسی بر روی تک تک فیلدهای یک فرم است.

10- امکان اسکریپت نویسی برای هر فرم

فرمول نویسی یا به اصطلاح اسکریپت نویسی یکی دیگر از مهم ترین ویژگی یک سیستم ساز پویا است. با فرمول نویسی میتوان محاسبات ساده و پیچیده یک فرم را براحتی ایجاد و در سیستم قرار داد. برای مثال ساده میتوان فرمول را به گونه ایجاد کرد که چند عدد وارد شده توسط کاربر را با هم جمع و یا معدل گرفته و در یک فیلد دیگر قرار دهد. پس در پاسخ به سوال بهترین برنامه ساز کدام است میتوان به جرعت گفت یکی از مهمترین ویژگی برنامه ساز قابلیت اسکریپت نویسی آن است.

11- امکان اسکریپت نویسی برای هر مرحله

یکی از مواردی که میتوان به کمک آن یک گردش کار هوشمند ایجاد کرد امکان اسکریپت نویسی بر روی (مرحله) است. به عبارتی برای تولید یک گردش کار هوشمند نیاز به فرمول نویسی بر روی (مرحله) است. برای روشن شدن موضوع میتوان مثال زد وقتی مقدار حاصل از جمع فیلهای 1 و 5 بیشتر از 10 شد فرم بصورت خودکار به کاربر الف ارجاع شود و در غیر اینصورت به کاربر ب ارجاع شود. پس نتیجه میگیریم امکان فرمول نویسی بر روی هر مرحله (گردش کار) میتواند باعث هوشمندی عملیات و بهره وری بیشتر سازمان شود.

12- امکان اسکریپت نویسی برای هر فیلد

گاهی میخواهیم برای یک فیلد شرط و شروط دلخواه قرار دهیم، برای مثال عدد وارد شده توسط کاربر میبایست بین اعداد 5 تا 10 باشد و یا طول یک رشته نباید کمتر از 10 کاراکتر باشد. برای اجرایی کردن بسیاری از فرمها در سازمان نیاز به امکان فرمول بر روی تک تک فیلدهای یک فرم داریم. بنا بر این برنامه سازی میتواند امتیاز بالاتری در انتخاب ما بیاورد که این ویژگی مهم (فرمول نویسی بر روی فیلد) را داشته باشد.

13- امکان طراحی و قرار دادن رنگ بر روی فرم ها

فرم بدون رنگ و لعاب نه تنها جذابیتی برای کاربر ندارد بلکه خیلی زود باعث خستگی وی خواهد شد. در یک سیستم ساز پیشرفته میبایست امکان طراحی گرافیکی فرم نیز وجود داشته باشد تا کاربران بتوانند فرمهای دلخواه خود را طراحی و در چرخه گردش سازمان قرار دهند. در سیستم ساز ریسمان فرمها میتوانند بصورت کامل طراحی گرافیکی شوند، مواردی از قبیل رنگ فرم، فونت تمامی نوشته ها، رنگ نوشته ها، رنگ زمینه نوشته ها، قرار دادن عکس در بکگراند، قرار دادن لوگوی سازمان و موارد بسیاری که برای طراحی گرافیکی یک فرم زیبا لازم و ضروری است.

14- تحت وب بودن و اجرای بدون نقص بر روی تمامی مرورگرها

سیستم های یک سازمان اغلب فقط در شبکه محلی (Local) استفاده نمیشوند و بسیاری از سازمان های بزرگ علاوه بر شبکه محلی از بستر اینترنت نیز برای عملیات سیستماتیک خود استفاده مینمایند و برای همین موضوع تحت وب بودن یک سیستم ساز امری کاملا ضروری است. همچنین بسیاری از کارکنان و کاربران سازمان، عملیات سیستمی خود را با مرورگرهای مختلف انجام میدهند، بنا بر این می بایست در هنگام خرید سیستم ساز به این موضوع توجه کرد که سیستم ساز قابلیت استفاده در تمامی و یا اکثر مرورگرها را بدون کم و کاست و با کیفیت یکسان داشته باشد. برخی از برنامه سازهای موجود در بازار ممکن است به دلایل مختلف و ضعف در طراحی فقط در یک یا دو مرورگر قابل اجرا باشند که این موضوع میتواند مشکلاتی برای استفاده کاربران سیستم بوجود آورد.

15- داشتن  همزمان نسخه  «دسکتاپ»   و   «وب»  میتواند یک مزیت باشد

هر برنامه نویس خبره ای میداند که سرعت یک سیستم ویندوزی و یا تحت شبکه (نسخه دسکتاپ) بسیار بالاتر از یک سیستم تحت وب است ولی با توجه به گستردگی کاربران یک سازمان نمیتوان از تحت وب بودن سیستم های نرم افزاری چشم پوشی کرد. بنا بر این برای رفع مشکل کندی سرعت برنامه های تحت وب در شبکه محلی سازمان برخی از شرکت های تولید کننده سیستم ساز خود را در دو نسخه دسکتاپ و تحت وب طراحی نموده اند. پس میتوان گفت برای یک سازمان بزرگ با دفتر مرکز و پراکندگی شعبات سیستم سازی کاربردی تر است که هم نسخه دسکتاپ داشته باشد و هم نسخه وب.

16- امکان قرار دادن سرویس برای ارتباط و یکپارچگی با دیگر سیستم ها

بسیاری از سازمانها از قبل سیستم های جزیره ای دارند که نیازشان را بصورت کامل پوشش میدهد ولی برای برخی سیستم دیگر به دنبال سیستم ساز هستند، در این مواقع میتوان با استفاده از سیستم ساز، یک یا چند زیر سیستم برای سازمان طراحی نمود و سپس با استفاده از سرویس سیستم ساز تمامی زیرسیستم ها را یکپارچه نمود. برای مثال مثلا یک سازمان از سیستم مالی خود کاملا راضی است و فقط قصد تهیه یک سیستم مدیریت منابع انسانی دارد، با استفاده از برنامه ساز پیشرفته میتوان سیستم منابع انسانی را طراحی نمود و آن را با استفاده از سرویس، با سیستم مالی یکپارچه نمود. پس در پاسخ به این سوال که بهترین سیستم ساز کدام است میتوان گفت سیستم سازی که توانایی یکپارچه شدن با سیستم های دیگر را داشته باشد میتواند امتیازی ویژه داشته باشد.

17- مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS)

Business Process Management با کلمه مخفف  (BPMS) به معنای مدیریت فرایند کسب و کار است و یک سیستم ساز پیشرفته میبایست به آن مجهز باشد.  پیاده سازی بسیاری از فرآیندهای سازمان مانند مرخصی و ماموریت، درخواست کالا از انبار، درخواست اموال، گزارش کار و بسیاری از فرآندها توسط BPMS قابل پیاده سازی است. پس میتوان گفت بهترین سیستم ساز آن است که به سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار مجهز باشد. سیستم ساز ریسمان دارای سیستم BPMS پیشرفته است و میتواند گزینه بسیار ایده آلی برای سازمان های بزرگی باشد که میخواهند فرآیندهای منحصر به فرد و پیچیده خود را مکانیزه نمایند. علاوه بر سیستم ساز پیشرفته، سیستم های اتوماسیون پیشرفته نیز با توجه به نیاز سیستم می بایست به BPMS مجهز باشند.

18- عدم استفاده از نرم افزارهای رایگان BPMS

برخی از نرم افزارهای فرآیند کسب و کار وجود دارند که نسخه اولیه و محدود شده رایگان دارند، برخی از شرکتهای تولید کننده BPMS از نسخه رایگان آن استفاده نموده اند که اغلب یا امکانات کمتری نسبت به نسخه تجاری دارند و یا محدودیت تعداد تراکنش (Transaction) دارند. بنا بر این در هنگام خرید سیستم ساز می بایست بررسی کرد که آیا شرکت سازنده از نسخه رایگان BPMS استفاده نموده یا از نسخه تجاری آن.

از BPMS های رایگان و متن باز (Open Source) میتوان به پروسس میکر (ProcessMaker)، اکتیویتی (Activiti)، بونیتا سافت (Bonita)، بیزاجی (Bizagi) و کاموندا (Camunda) نام برد که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بهتر است در سیستم ساز کل کد نویسی BPMS توسط شرکت تولید کننده سیستم ساز صورت گرفته باشد تا در موقع لزوم قابل رفع خطاها و قابل توسعه باشد. در سیستم ساز ریسمان کلیه قسمتهای برنامه اعم از فرم ساز و مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) توسط شرکت طراحی و تولید گردیده و در چندین سازمان بزرگ و بسیار بزرگ با حجم تراکنش و دیتای بالا مورد استفاده قرار گرفته.

19-وابستگی کمتر به شرکت تولید کننده سیستم ساز

یکی از مزایای مهم خرید سیستم ساز برای سازمان، عدم وابستگی عملیاتی به شرکت تولید کننده سیستم ساز است. شرکتهای تولید کننده نرم افزار معمولا 3 نوع خدمات در مورد محصولاتشان ارائه میدهند:

  1. پشتیبانی فنی
  2. پشتیبانی عملیاتی
  3. خدمات کاربری

استفاده از سیستم ساز سازمان را از پشتیبانی عملیاتی شرکت تولید کننده بی نیاز میکند. پشتیبانی فنی همان نگهداری سیستم در وضعیت فعال، رفع باگ های احتمالی و ارائه نسخ جدید می باشد که ناگزیر شرکت تولید کننده سیستم ساز می بایست انجام دهد. پشتیبانی عملیاتی ایجاد و توسعه سیستم در سازمان است. کاربری همان کارهای روزمره کاربران و پرسنل سازمان می باشد.

20- استفاده از دیتابیس (پایگاه داده) قدرتمند

تمامی اطلاعات سازمان در پایگاه داده جمع آوری میشود و پس از مدتی حجم آن بصورت تصاعدی بالا خواهد رفت، مخصوصا سازمانهای بزرگ حجم اطلاعات بسیار زیاد است و پس از مدتی حجم آن بسیار بزرگتر خواهد شد. بنا بر این دیتابیس سیستم ساز باید به گونه ای باشد تا در حجم ها و تراکنش های بالا دچار اشکال و یا کندی سرعت نشود، بهتر است پایگاه داده سیستم ساز SQL Server و یا اوراکل باشد تا پس از زیاد شدن حجم دیتا به مشکل برخورد نکند. البته نوع استفاده و استانداردهای دیتابیس نیز میبایست بصورت کامل رعایت شوند در غیر اینصورت نوع دیتابیس نمیتواند کمکی به کند شدن سیستم نماید.

21- صحت عملکرد در حجم اطلاعات بالا

بسیاری از معضلات سازمانهای بزرگ پس از مدتی عملیاتی شدن سیستم های نرم افزاری و بالا رفتن حجم پایگاه داده شروع میشود! بسیاری از برنامه نویسان تجربه کار با دیتاهای بزرگ را ندارند و ممکن است در طراحی و کد نویسی های خود استانداردهای لازم (Bigdata) را رعایت نکرده باشند و باعث افت سرعت سیستم ساز شوند. در پاسخ به این سوال که بهترین سیستم ساز کدام است میتوان گفت، سیستم سازی که بتواند در حجم های بالای اطلاعاتی، کیفیت سرعت و چالاکی خود را از دست ندهد میتواند یکی از بهترین سیستم سازها باشد.

22- امکان نمایش نمودار آنلاین (مونیتورینگ)

نمایش آنلاین و لحظه ای در گزارشات سازمانی میتواند بسیار جذاب و کاربردی باشد. گزارشات فهرستی و نموداری که بدون رفرش کردن بصورت برخط (Online) گزارشات دلخواه را مونیتور نماید، میتواند کاربردهای ویژه ای داشته باشد. سیستم ساز ریسمان قابلیت ایجاد گزارشات فهرستی و نموداری آنلاین را دارد.

23- داشتن محیط زیبا

داشتن محیط زیبا برای هر سیستمی جزو ضروریات است و سیستم ساز نیز از این موضوع استثنا نیست. معمولا سیستمای تولید شده توسط برنامه ساز، کاربران پر مشغله ای دارند، مثلا کاربر حسابداری یا دبیرخانه تقریبا تمام وقت خود را در سیستم خود سپری میکند. بنا بر این میبایست فرمهایی که برای ایشان طراحی گردیده جذابیت و زیبایی لازم را داشته باشد تا پس از اندکی فعالیت در سیستم، خسته نشوند. علاوه بر محیط کاربری سیستم های ساخته شده، محیط سیستم ساز نیز می بایست دارای محیط زیبا باشد تا ادمین سیستم (راهبر) با چند ساعت فعالیت خسته نشود.

24- نداشتن باگ

باگ در اصطلاح به اشکالات نرم افزاری گفته میشود که سهوا توسط برنامه نویسان در سیستم بوجود آمده و معمولا در محل مشتری (سازمان) نمایان میشود. باگ در تمامی نرم افزارهای بزرگ و کوچک دنیا کم و بیش وجود دارد ولی باگ سیستم ها نباید مانع عملکرد صحیح برنامه سازمان شوند. مورد مهم دیگری که میبایست مد نظر قرار گیرد نحوه پشتیبانی شرکت از سیستم ساز و برطرف کردن سریع باگ سیستم ساز است.

25- پشتیبانی خوب شرکت تولید کننده برنامه ساز

هرچقدر سیستم نرم افزاری یک سازمان کاربران بیشتری داشته باشد استیبل بودن آن اهمیت بیشتری پیدا میکند. برای مثال سیستم اتوماسیون اداری و یا سیستم حسابداری اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سیستم آموزش ضمن خدمت دارد. برای مثال دیگر میتوان سیستم مدیریت منابع انسانی را با یک سیستم جزیره ای کم کاربرد مقایسه نمود. همچنین جهت مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع، داشتن ارباب رجوع نیز یکی از اولویتهای سازمان است و می بایست سیستم های مورد استفاده حتی برای یک لحظه متوقف و یا دچار اختلال نشوند. بنا بر این در هنگام خرید سیستم ساز می بایست دقت و وسواس بیشتری برای پشتیبانی خوب و به موقع شرکت سازنده به عمل آورد.

26- قیمت مناسب

خرید تجهیزات و ابزاری که باعث بالا رفتن بهره وری سازمان میشوند نه تنها هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه است. یکی از مهمترین ابزاری که میتواند در بهره وری سازمان اهمیتی ویژه داشته باشد سیستم های نرم افزاری منطبق با نیازهای سازمان است. این سیستم ها براحتی میتوانند توسط سیستم ساز تولید و مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که اشاره شد با اینکه هدف از خرید و راه اندازی سیستم ساز، کاهش هزینه های سازمان و افزایش بهره وری است ولی قیمت مناسب خرید سیستم ساز و همچنین هزینه های پایینتر راه اندازی آن میتواند برای مدیران سازمان بسیار حانز اهمیت باشد.

27- مستقل بودن سیستم ساز

سیستم سازهای موجود در بازار با توجه به رویکرد و طرز تفکر سازنده آن انواع و اقسام مختلفی دارند. برخی از سیستم سازها بخشی از اتوماسیون اداری هستند و برخی یک سیستم ساز کاملا مستقل هستند. در صورتی که نیاز سازمان یک سیستم اتوماسیون اداری (مکاتبات اداری) به همراه سیستم ساز است میتوان از گزینه اول و در صورتی که نیاز به سیستمی فراتر از یک اتوماسیون است میتوان از ابزار سیستم ساز مستقل استفاده نمود. در اکثر موارد انتخاب گزینه دوم (یعنی سیستم ساز مستقل) انتخاب هوشمندانه تر و جامع تری است که بدون استفاده از اتوماسیون میتوان تمامی زیر سیستم های مورد نیاز سازمان را تولید و از آن بهره برداری نمود.

28- تقویم شمسی و میلادی

سیستم ساز بهتر است دارای هر دو تقویم شمسی و میلادی باشد تا در صورت نیاز بتواند نیازهای های سازمان را مرتفع نماید.

29- سیستم ساز چند زبانه

چند زبانه بودن سیستم ساز شاید برای همه سازمانها مورد نیاز نباشد ولی برای شرکتهایی که چند ملیتی هستند و یا سازمانهایی که مخاطبین خارجی دارند ضروری به نظر میرسد، برای این دسته از سازمانها و شرکتها با سیستم ساز چند زبانه براحتی میتوان سیستم های نرم افزاری مورد نیازشان را طراحی نمود.

30- سیستم ساز ایرانی (بومی)

شرکتها برای سرمایه گذاری و تولید محصولات (بالاخص محصولات نرم افزاری) معمولا بصورت کامل نیاز بازار هدف خود را بررسی و نسبت به آن سیستم های نرم افزاری تولید مینمایند تا بیشترین مشتری خشنود را داشته باشند. از این رو نرم افزار سیستم ساز ریسمان پس از چندین سال تجربه تولید سیستم های نرم افزاری برای کسب و کار بزرگ بررسی و تولید گردید و تمامی صفر تا صد آن توسط مهندسین خبره ایران و سپس نسبت به نیاز کسب و کارهای ایرانی تولید شده است تا بیشترین تطابق را با نیازهای ایشان داشته باشد.

از مزیتهای استفاده از سیستم ساز ایرانی (بومی) میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قابل توسعه
  2. خدمات و پشتیبانی در دسترس
  3. کمک به چرخه تولید داخلی و اقتصاد کشور

جهت مشاوره رایگان، دمو و خرید سیستم ساز با ما تماس بگیرید…

سوالاتی که مشتریان در هنگام خرید سیستم ساز پرسیده اند

سیستم ساز ریسمان یک محصول صد در صد ایرانی است و توسط مهندسین داخل کشور طراحی، تولید و توسعه داده شده است.

سیستم ساز (برنامه ساز) ریسمان یک ابزار بسیار قدرتمند و پویاست که برای تولید سیستمهای پیچیده سازمانی طراحی شده است. همچنین در تولید برنامه های خاص برای اهداف خاص میتوان از این ابزار  قدرتمند استفاده نمود.

پاسخ این سوال این است که بستگی به این دارد که چه سیستمی را میخواهیم تولید کنیم. برای مثال برای تولید یک فرایند ساده نیاز به دانش کد نویسی وجود ندارد ولی برای تولید یک سیستم پیچیده سازمانی می بایست محاسبات پیچیده ای را در سیستم ساز قرار داد، این محاسبات پیچیده به زبان SQL در بخش خاصی از سیستم ساز انجام میشود. بنا بر این میتوان گفت حتی برای تولید یک سیستم پیچیده سازمانی تنها دانستن زبان SQL کافی است.

بله، یکی از مزیت های سیستم ساز ریسمان این است که پرسنل سازمان میتواند بدون نیاز به شرکت، سیستم را توسعه داده و نیازهای نرم افزاری سازمان (اعم از نگهداری سیستم، تولید فرم، تولید فرایند و ایجاد گزارش) را برآورده نماید.

سیستم ساز (برنامه ساز) ریسمان هم نسخه تحت وب دارد و هم نسخه دسکتاپ. نسخه تحت وب معمولا در بستر اینترنت سرعت بالاتری دارد و نسخه تحت شبکه در شبکه داخلی از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار است. با خرید سیستم ساز هر دو نسخه دسکتاپ و تحت وب در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.