سیستم حسابداری آژنگ

folder_openحسابداری, سیستم حسابداری

سیستم حسابداری آژنگ

با سیستم حسابداری آژنگ در وقت خود صرفه جویی کنید…

سیستم حسابداری آژنگ کمک میکند بدون نیاز به دانش حسابداری نیازهای حسابداری روزمره خود را برطرف نمایید…

نرم افزار حسابداری آژنگ برای کسب و کار کوچک و متوسط طراحی گردیده، این سیستم میتواند پاسخگوی نیازهای شرکت های بازرگانی، کارگاه های تولیدی، خدماتی و فروشگاه ها باشد. سرعت عمل در سیستم حسابداری آژنگ بسیار سریع است و باعث میشود در وقت خود صرفه جویی نمایید.

هدف از تولید سیستم حسابداری آژنگ چیست؟

نرم افزار حسابداری آژنگ

  • تولید سیستمی که مشتریان بتوانند بدون نیاز به دانش حسابداری (و یا حضور مستمر حسابدار) نیاز حسابداری خود را برطرف نمایند.
  • تولید سیستمی کارآمد برای کسب و کار متوسط و کوچک که باعث شفاف سازی حسابداری و بالا بردن بهره وری شود.
  • تولید سیستمی که حسابداران بتوانند با سرعت بیشتر و زمان کمتر نیاز حسابداری خود را برطرف نمایند.
  • تولید سیستمی که کاملا یکپارچه باشد و نیاز به ورود اطلاعات چندگانه نداشته باشد.
  • تولید سیستمی آسان و استوار که نیاز به پشتیبانی سالانه نداشته باشد.

سیستم حسابداری آژنگ چه کمکی به کسب و کار شما میکند؟

speed

محاسبات سریع میشود

آیا می‌توانید در کسری از ثانیه محاسبه کنید در سال جاری بر روی یک کالای خود چقدر سود کرده‌اید؟ آیا میتوانید در کسری از ثانیه موجودی تک‌تک کالاهایتان را گزارش بگیرید؟ آیا میتوانید در کسری از ثانیه میزان بدهی مشتریانتان را محاسبه کنید؟ آژنگ بسیاری از پاسخهای شما را خواهد داد و نیازهای کسب و کار شما را مرتفع خواهد نمود.

person

دقت بالا میرود

وقتی تعداد کالاها و فاکتورهایمان زیاد باشد محاسبات سود و زیان بصورت دستی بسیار زمانبر است و وقتی چاشنی تغییر مبلغ خرید و فروش کالاها را به آن اضافه کنیم محاسبات دستی تقریبا غیر ممکن میشود، با نرم افزار حسابداری آژنگ میتوان در کمتر از چند ثانیه تمامی محاسبات و گزارشات مدیریتی دلخواه را انجام داد.

view_cozy

هزینه ها کاهش می بابد

کاربری راحت و سرعت عمل بالای سیستم حسابداری آژنگ باعث میشود مقدار مشخصی کار را در زمان بسیار کمتری نسبت به دیگر نرم افزارهای حسابداری انجام دهید و همین مهم باعث بالا رفتن بهره‌وری و کاهش هزینه های کسب و کار شما خواهد شد. بسیاری از گزارشات مدیریتی توسط مدیر مجموعه و بدون نیاز به حضور حسابدار قابل دریافت است.

(طراحی شده بر اساس نیاز کسب و کار کوچک)
signal_cellular_alt

کاربری بسیار آسان

آیا معمولا منتظر میمانید تا حسابدارتان گزارشات مالی شرکتتان را به شما ارائه دهد؟ با سیستم حسابداری آژنگ نیازی به کار بدون وقفه حسابدار نیست و از طرفی شما بعنوان مدیر شرکت برای دریافت گزارشات وابستگی به حضور حسابدارتان ندارید! فقط با دو کلیک به گزارش یا صورت مالی دلخواهتان خواهید رسید.

speed

سریع و قدرتمند

وقت طلاست! بله وقت طلاست، در دنیای امروزی وقت بسیار ارزشمند است، سیستم حسابداری آژنگ سعی کرده برای تمامی عملیات روزمره فرآیندی سریع و بدون نقص ارائه دهد تا سرعت کاربری افزایش یابد. بله شما در سیستم حسابداری آژنگ میتوانید حجم زیادی کار را در زمان کمتری و البته با کیفیت بالاتر انجام دهید.

view_cozy

پشتیبانی 5 ساله رایگان

راحتی سیستم و استیبل بودن آن باعث شده کاربران سیستم با واحد پشتیبانی تماس بسیار کمی بگیرند و همین امر باعث پایین آمدن هزینه های جاری شرکت شده و شرکت نیز توانسته پشتیبانی رایگان سیستم را به 5 سال ارتقاء دهد. علاوه بر کاربری، نصب و راه اندازی اولیه سیستم حسابداری آژنگ نیز بسیار سریع است.

برای آموزش حسابداری وارد کانال تلگرام آژنگ شوید: AzhangAcc@

ماژول‌های سیستم حسابداری آژنگ

  • سیستم حسابداری
  • سیستم نقدینگی (خزانه داری)
  • سیستم خرید و فروش
  • سیستم انبار و موجودی کالا
  • سیستم گزارش ساز
  • سیستم حقوق و دستمزد


    امکانات بی نظیر سیستم حسابداری آژنگ

    امکاناتی برای کاربران فراهم کرده ایم تا در کمترین زمان ممکن بتوانند کسب و کار خود را مکانیزه نمایند

نرم افزار حسابداری رایگان
photo_camera

هوشمند و سریع

در هنگام کاربری سیستم بسیاری از عملیات حسابداری بصورت هوشمند انجام میشود که باعث بالا رفتن سرعت و کاهش خطای کاربر میگردد

forum

نصب آسان

نصب سیستم بصورت هوشمند و در کمتر از 5 دقیقه انجام میشود

mood

کاربری آسان

عملیات کاربری بسیار آسان و با حداقل کلیک انجام میشود

computer

پشتیبانی از تمامی نسخ ویندوز

قابل نصب بر روی تمامی نسخ ویندوز 7، 8، 10 و 11 (32 و 64)

مخاطبین سیستم حسابداری آژنگ

کسب و کار بزرگ و بسیار بزرگ: سیستم حسابداری آژنگ برای کسب و کار بزرگ و بسیار بزرگ طراحی نگردیده ولی با توجه نیازهای خاص این دسته از مشتریان گزینه طراحی یک سیستم حسابداری جامع و کاربردی با ویژگی‌های منحصر به فرد (و دلخواه) با سیستم ساز میتواند گزینه‌ی ایده‌آلی باشد. توسط سیستم ساز ریسمان میتوان نرم‌افزاری کاملا یکپارچه با ویژگی‌های صددرصدی مورد نیاز کسب و کار بزرگ طراحی نمود. سیستم تولید شده میتواند همزمان تحت شبکه و تحت وب، و همچنین بصورت کامل فرایند محور (workflow base) باشد.

کسب و کار متوسط: بدون اغراق میتوان گفت یکی از مهمترین دغدغه های اصلی کسب و کار متوسط، انتخاب یک سیستم حسابداری کاربردی و سپس جذب حسابدار خبره و مسلط به نرم افزار حسابداری است. سیستم حسابداری آژنگ با سادگی کاربری و آموزش سریع میتواند گزینه‌ای ایده‌آل برای این گروه از کسب و کار باشد. شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های خدماتی، کارگاه‌های تولیدی با ابعاد متوسط همگی میتوانند با خیال آسوده از سیستم حسابداری آژنگ استفاده و نیازهای مالی و حسابداری خود را برطرف نمایند. این دسته از مشتریان میتوانند بصورت محدود از نسخه رایگان سیستم حسابداری آژنگ استفاده نموده و پس از اطمینان از مرتفع شدن نیازهای حسابداریشان آنرا خریداری نمایند.

فروشگاه‌ها و مشاغل: بسیاری از کسبه و مدیران فروشگاه‌ها خودشان حسابدار خودشان هستند و نیاز به نرم افزار حسابداری با کاربری بسیار آسان دارند تا بتوانند بدون حضور مستمر حسابدار و همچنین بدون نیاز به دانش حسابداری، نیازهای خودشان را برطرف نمایند. از طرفی سیستم حسابداری فروشگاهی ایده‌آل مدیران فروشگاه، سرعت عمل آن است، بصورتی‌که می‌بایست بتوانند در پیک کاری خود و در حداقل زمان ممکن، فاکتورهای مشتریان خود را صادر و در اختیار ایشان قرار دهند. نسخه فروشگاهی سیستم حسابداری آژنگ گزینه ای ایده آل برای کسبه و صاحبین فروشگاه‌ها می‌باشد.

حسابداران خبره: بسیاری از حسابداران خبره با شرکتها و فروشگاه های متعددی همکاری می نمایند و بسیاری آز آنان پروژه های حسابداری خود را در منزل انجام میدهند، برای این دسته از حسابداران سرعت عمل سیستم حسابداری و هوشمند بودن آن بسیار حاثز اهمیت است. سرعت عمل باعث افزایش راندمان و افزایش درآمد شده و هوشمند بودن سیستم حسابداری باعث کاهش بسیاری از خطاهای انسانی میشود. سیستم حسابداری آژنگ با 3 ویژگی مهم خود (سرعت، هوشمندی، چند شرکتی) میتواند به این دسته از حسابداران راهکاری متفاوت ارائه دهد.

حسابداران مبتدی (کارآموزان حسابداری): بسیاری از دانش آموختگان رشته حسابداری پس از فارغ التحصیلی تجربه کار عملی و کار با نرم افزار حسابداری را ندارند، این گروه از حسابداران (کارآموزان حسابداری) میتوانند از نسخه رایگان سیستم حسابداری آژنگ برای مقاصد آموزشی و تجارب عملی خود استفاده نمایند.

خدمات مالی و مالیاتی

با سیستم حسابداری آژنگ نگران مسائل مالی و مالیاتی خود نباشید!

مسائل مالی و مالیاتی دغدغه بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کوچک و بزرگ است. عدم انجام تکالیف مالیاتی میتواند خسارات جبران ناپذیری به کسب و کار وارد نموده و حتی ادامه فعالیت را با مشکل مواجه نماید. یکی از مزیت های خرید سیستم حسابداری آژنگ استفاده رایگان از کانال تلگرام آموزش حسابداری و مالیاتی آژنگ و استفاده از مشاوران خبره مالیاتی است. مشتریان نرم افزار حسابداری آژنگ میتوانند در طی قراردادی جداگانه مشاوره و یا کلیه تکالیف مالیاتی خود را به تیم مالیاتی آژنگ واگذار نموده و انرژی خود را صرف توسعه کسب و کار خود نمایند. برای اطلاع از ریز خدمات مالی و مالیاتی آژنگ بر روی آن کلیک نمایید.

جهت مشاوره رایگان، دمو و خرید سیستم حسابداری با ما تماس بگیرید…

بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

اینکه بهترین سیستم حسابداری و یا بهترین نرم افزار حسابداری  کدام است، یک سوال کلی و کلیشه است و در عمل نمیتوان پاسخ درستی به آن داد. اینکه هر تولید‌کننده نرم افزار حسابداری ادعا کند که بهترین سیستم حسابداری را تولید کرده نمیتواند ادعایی واقع بینانه باشد. علت اول رد این ادعا این است که برای مقایسه می‌بایست تمامی سیستم‌های موجود در بازار را بررسی نمود تا بتوان به قطع گفت که کدام سیستم حسابداری بهترین است، دوما هر تولید کننده نرم‌افزاری معمولا در زمانهای خیلی کوتاه نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تری ارائه میدهد و عملا امکان مقایسه لحظه به لحظه تمامی سیستم‌ های حسابداری برای کسی میسر نیست. پس میتوان گفت سیستم‌های حسابداری موجود در بازار نسبت به رویکرد شرکت تولید کننده آنها  زیر سیستمها، امکانات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. ممکن است سیستم حسابداری الف برای یک کارخانه بزرگ بهترین انتخاب و سیستم‌ حسابداری B برای یک سازمان دولتی بهترین گزینه باشد. برای مثالی دیگر میتوان گفت بهترین نرم افزار حسابداری برای یک فروشگاه بزرگ با تعداد 10 صندوق، با بهترین سیستم حسابداری برای یک فروشگاه لوازم یدکی میتواند متفاوت باشد. اگر به دنبال سیستم حسابداری مناسب کسب و کار خود هستید بهتر است سوال «بهترین سیستم حسابداری کدام است» را به سوال «بهترین سیستم حسابداری مناسب کسب و کار من کدام است»، تغییر دهید. در ادامه مقاله پارامتر‌هایی که می‌بایست برای انتخاب هوشمندانه سیستم‌ حسابداری مد نظر داشت را آوردهایم:

1- نیاز حسابداری کسب و کار

نیاز حسابداری هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر متفاوت است، مثلا نیاز حسابداری یک کارگاه کوچک تولیدی با نیاز حسابداری یک کارخانه بزرگ تولیدی متفاوت است و یا نیاز حسابداری یک شرکت بازرگانی با نیاز حسابداری یک سازمان دولتی متفاوت است. بنا بر این در پاسخ به اینکه بهترین سیستم حسابداری کدام است باید در هر کسب و کاری نیازهای حسابداری را بصورت کاملا دقیق بررسی و داکیومنت نمود و حتی المقدور RFP تهیه نمود و پس از تهیه RFP نسبت به آن سیستم های حسابداری بازار را بررسی نمود و سیستمی که به نیازهای کسب و کار نزدیک تر باشد را انتخاب نمود. پس نتیجه میگیریم برای یک کارگاه تولیدی ممکن است سیستم حسابداری آژنگ بهترین نرم افزار باشد و برای یک سازمان بزرگ دولتی بهترین نرم افزار حسابداری، نرم افزار ریسمان یا سیستم حسابداری دیگری باشد.

2- امکانات نرم افزار حسابداری

با اینکه تمامی نرم افزارهای حسابداری در اصل یک کار واحد را انجام میدهند و خروجی تقریبا یکسانی دارند ولی هر نرم افزاری ویژگی، امکانات و قابلیت‌های خودش را دارد. مثلا طراحی برخی از نرم افزارها با روش ثبت ادواری است و برخی با روش ثبت دائمی، برخی از نرم افزارهای حسابداری سند دوبل میزنند و برخی دیگر فقط سیستم حساب و کتابی دارند و سند حسابداری نمیزنند. برخی از سیستم های حسابداری کدینگ از پیش تعریف شده دارند و برخی دیگر خیر. پس در پاسخ به اینکه کدام نرم افزار حسابداری بهتر است باید ویژگی‌ها، امکانات و قابلیت‌های یک سیستم را مورد بررسی قرار داد. مثلا برای انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری میتوان یک چک لیست از امکانات هر نرم افزار تهیه نمود و پس از بررسی و امتیاز دهی بهترین نرم افزار حسابداری را انتخاب نمود.

3- کاربری راحت

وقت طلاست! به جرعت میتوان گفت کاربری سریع و راحت یکی از مهمترین ویژگی هر ابزاری است. کاربری راحت تقریبا در تمامی ابزارها و وسایل کاربردی اطرافمان بسیار مهم است، از اتومبیل و صندلی گرفته تا اپلیکیشن و نرم افزار، و سیستم حسابداری نیز در این خصوص مستثنی نیست! با کاربری راحت نرم افزار حسابداری علاوه بر اینکه کاربر حس خوب و خوشایندی دارد در وقت کاربر نیز صرفه جویی میشود. در نرم افزارهای حسابداری که کاربری آسانی دارند حسابدار میتواند در مدت زمان کمتری کار بیشتری انجام دهد و در وقت حسابدار صرفه جویی بسیار زیادی خواهد شد. در طراحی سیستم حسابداری آژنگ کاربری راحت یکی از اولویتها بوده مثلا ثبت سند دوبل بصورت اتوماتیک بوده و دریافت بسیاری از گزارشات آنلاین مانند کاردکس کالا و گزارش بدهکاران بستانکاران تنها با دو کلیک قابل دریافت است.

4- گرافیک مناسب

معمولا کاربر (حسابدار) ساعتهای متوالی وقت خود را در محیط نرم افزار حسابداری سپری میکند و نرم افزاری که دارای محیط زیبا باشد میتواند بصورت ناخودآگاه باعث حس خوب و آرامش کاربر (حسابدار) شود. پژوهشایی که در مورد ارگونومی رنگها صورت گرفته تاثیر هر رنگ بر روی ذهن افراد را به اثبات رساینده است، پس میتوان گفت یکی از مشخصات بارز بهترین نرم افزار حسابداری داشتن گرافیک خوب و استفاده از رنگهای مناسب است. در سیستم حسابداری آژنگ از گرافیک مناسب و رنگ‌هایی استفاده شده تا کاربر بتواند بدون ایجاد خستگی ساعت‌ها از سیستم استفاده نموده و کارهای روزمره خود را انجام دهد.

5- یکپارچگی اطلاعات

یکپارچگی اطلاعات یا سیستم یکپارچه به سیستمی گفته میشود که هر اطلاعاتی فقط یکبار تعریف شود و در موقع لزوم و در زیر سیستم های دیگر به تعداد دفعات نامحدود بتوان از آن استفاده نمود. برای مثال میتوان گفت سیستم مالی یکپارچه ممکن است دارای زیرسیستم‌های حسابداری، خزانه داری، اموال، انبار، خرید و فروش، حقوق و دستمزد و غیره باشد، در سیستم یکپارچه کاربر فقط یکبار حساب‌ها (مانند اشخاص یا کالا) را تعریف میکند و در تمامی زیرسیستم‌ها میتواند از آن حساب استفاده نماید. مثال بزرگتر سیستم اتوماسیون اداری است که کاربرد زیادی در مجموعه های بزرگ (کسب و کار بزرگ) دارد. سیستم اتوماسیون اداری دارای زیر سیستم های مکاتبات اداری یا دبیرخانه، سیستم مدیریت منابع انسانی، سیستم مالی و دیگر سیستم‌های درون سازمانی است، در سیستم یکپارچه کارمند A فقط یکبار تعریف میشود و در تمامی زیرسیستم‌ها قابل استفاده است. پس در پاسخ به این سوال که بهترین سیستم حسابداری کدام است میتوان گفت یکپارچگی نرم افزار حسابداری میتواند جزو مشخصات اصلی سیستم و جدایی ناپذیر آن باشد.

6- سرعت عمل

فرض کنید در یک روز شلوغ و پیک کاری میخواهید برای چند نفر از مشتریان حضوری خود بصورت لحظه‌ای فاکتور فروش ثبت نمایید، در این لحظه تک تک کلیک‌ها گویی زمانی بسیار زیاد از ما هدر میدهند! در سیستم حسابداری، کاهش هر کلیک میتواند در زمان عملیات روزمره شما صرفه جویی بسزایی داشته باشد. سرعت عملیات روزمره حسابداری اعم از دریافت‌ها، پرداخت‌ها، عملیات نقد و چک، خزانه‌داری، خرید و فروش، انبار، گزارشات و… یکی از مهمترین نکات در انتخاب بهترین سیستم حسابداری است.

7- هوشمند بودن (ثبت سند حسابداری اتوماتیک و…)

سیستم حسابداری بدون سند دوبل حسابداری و صورتهای مالی استاندارد یعنی یکجای کار میلنگد! سند حسابداری دوبل جزو لاینفک یک سیستم حسابداری استاندارد است. برخی از نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار با اینکه شاید سیستم حساب کتابی بدی نباشند و حساب کتاب اصناف و مشاغل را بتوانند در خود ثبت نموده و گزارش دهند ولی سیستم حسابداری استانداردی نیستند و نمیتوانند اسناد حسابداری دوبل را ثبت نمایند. اینگونه سیستم های حسابداری معمولا برای بلند مدت نمیتوانند نیازهای مشاغل مختلف و مخصوصا شرکتها را پوشش دهند. نوع دیگری از سیستم های حسابداری به گونه ای طراحی شده اند که زیرسیستمها بصورت مستقل عمل میکنند و پس از ثبت مثلا فاکتور خرید یا فروش، حسابدار می بایست بصورت جداگانه در زیر سیستم حسابداری سند دوبل را ثبت نماید. اینگونه نرم افزارهای حسابداری علاوه بر اینکه سرعت عمل لازم را ندارند ممکن است حطای انسانی باعث ثبت اسناد حسابداری مغایر با فاکتور فروش شوند. پس در پاسخ به این سوال که بهترین نرم افزار حسابداری کدام است میتوان گفت لازمه ی یک سیستم حسابداری خوب سرعت عمل بالا و ثبت اسناد حسابداری بصورت هوشمند است.

8- نصب و راه اندازی آسان

نصب و راه اندازی آسان یکی از مزیت‌های هر نرم افزاری است و نرم افزار حسابداری نیز از آن مستثنی نیست! معمولا نصب اولیه نرم افزارها بر روی کامپیوتر مشتری توسط شرکت سازنده و بصورت رایگان انجام میشود ولی نصب مجدد اغلب شامل هزینه است، بنابراین اگر نصب و راه اندازی سیستم حسابداری بر روی کامپیوتر به سادگی و سهولت انجام پذیرد کاربر می‌تواند در مواقع مورد نیاز آنرا بدون پرداخت وجه به شرکت تولیدکننده انجام دهد. پس در پاسخ به اینکه بهترین نرم افزار حسابداری کدام است نصب آسان میتواند دارای امتیاز باشد. نصب نرم افزار حسابداری آژنگ بسیار ساده است و براحتی میتواند توسط کاربر سیستم (حسابدار) انجام شود، البته در پک سیستم خریداری شده علاوه بر راهنمای آموزشی فیلم آموزشی نیز قرار دارد.

9- پشتیبانی سیستم عامل

نرم افزارهای کاربردی میتوانند بر روی سیستم عامل های مختلفی اجرا شوند، مثلا نرم افزاری ممکن است فقط بر روی سیستم عامل اندروید و نرم افزار دیگری فقط بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا شوند ولی نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که نرم افزار مروبطه فقط بر روی یک نسخه مشخص سیستم عامل اجرا نشود و بر روی نسخه های جدید سیستم عامل نیز بدون اشکال اجرا شوند. طراحی سیستم حسابداری آژنگ ویندوز بیس است و بر روی تمامی نسخ ویندوز از قبیل 11, 10 , 8, 7, xp و بر روی نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی قابل اجراست.

10- قیمت نرم افزار حسابداری

قیمت مناسب و ارزش پول نسبت به خرید، همیشه تعیین کننده خرید هر کالایی است. قیمت بالا در برخی از کالاهای لوکس گاهی میتواند حس رقابت را تحریک و شخص را وادار به خرید کالا نماید ولی در محصولات کاربردی مانند سیستم حسابداری که کالای لوکس محسوب نمی‌شود قیمت مناسب و ارزش خرید می‌تواند برای خریدار، تعیین کننده باشد. همچنین هوشمند بودن سیستم حسابداری میتواند تا حد بسیار زیادی از هزینه‌های پرسنلی بعدی بکاهد و سیستم حسابداری خریداری شده را برای ما مقرون به صرفه کند! برای مثال تعداد 100 سند حسابداری را ممکن است در نرم‌افزار حسابداری الف در 8 ساعت کار مداوم انجام داد و در نرم‌افزار حسابداری ب در 6 ساعت کاری، پس با یک محاسبه ساده میتوان نتیجه گرفت دو نرم افزار الف و ب در صورتی که قیمت یکسانی داشته باشند نرم افزار ب مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر از سیستم حسابداری الف است.

11- بدون باگ بودن سیستم حسابداری

باگ در نرم افزار به معنای خطا و اشکال است، در هنگام تولید نرم افزار گاهی بر اثر خطای انسانی یا ماشینی خطاهایی بوجود میاید که از چشم تیم کنترل کیفیت به دور میماند و پس از وارد شدن به چرخه فروش و نزد مشتری مشاهده میشود و باعث بدبینی مشتری از تیم تولید کننده نرم افزار میشود. باگ در نرم افزارهای بزرگ و حتی در محصولات شرکتهای غول نرم افزاری مانند ماکروسافت نیز مشاهده اغلب میشود، معمولا باگ توسط مشتریان به شرکت تولید کننده نرم افزار گزارش میشود و نرم افزار رفع باگ میگردد و پس از بررسی دقیق تیم کنترل کیفیت مجدد وارد چرخه فروش میشود. با توضیحاتی که داده شد نتیجه میگیریم تقریبا تمامی محصولات نرم افزاری ممکن است دارای باگ و خطای احتمالی باشند ولی نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که اولا باگهای موجود در نرم افزار حسابداری مانع استفاده روزمره نشود و دوما شرکت تولید کننده باگ گزارش شده را با اولویت بسیار بالا رفع نماید. تیم کنترل کیفیت آژنگ همیشه قبل از عمومی نمودن نسخه های جدید سیستم حسابداری، آنرا با دقت بررسی مینمایند و پس از بررسی کامل ابتدا در اختیار چند مشتری که اعلام آمادگی نموده اند قرار میدهند و پس از گذشت مدتی کوتاه و اطمینان از صحت عملکرد نسخه جدید را در وبسایت (صفحه دانلود سیستم حسابداری) قرار میدهند.

12- گارانتی نرم افزار حسابداری

گارانتی هر محصول میتواند نشان دهنده کیفیت آن باشد و هر چه مدت گارانتی بیشتر باشد میتواند تضمینی بر کیفیت بالاتر محصول داشته باشد. نرم افزارهای حسابداری نیز از قاعده گارانتی و مدت آن مستثنی نیستند، با توجه به کیفیت بالای سیستم حسابداری آژنگ توانسته ایم مدت گارانتی را 7 سال ارتقاء دهیم تا مشتری بتواند با خیال راحت‌تری سیستم را خریداری نماید. در مدت گارانتی نرم افزار باگ‌های احتمالی اعلام شده از طرف مشتری بصورت رایگان رفع باگ شده و در نسخه های بعدی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

13- مدت پشتیبانی رایگان

مدت پشتیبانی رایگان هر نرم افزار رابطه مستقیم با کیفیت نرم افزار و رابطه عکس با تعداد نفر ساعت خدماتی که شرکت سازنده به هر مشتری میدهد دارد. بعبارتی هزینه های گارنتی و پشتیبانی محصول می‌تواند در مدت گارانتی و پشتیبانی رایگان تاثیر بسزایی داشته باشد. معمولا سیستم‌های حسابداری که باگ کمتر و کاربری راحت تری دارند مدت گارنتی و پشتیبانی رایگان بیشتری دارند. مهمترین علت بیشتر بودن مدت گارنتی و پشتیبانی رایگان سیستم حسابداری میتواند پایینتر بودن هزینه پرسنلی شرکت تولید کننده نرم افزار باشد. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم هزینه های پرسنلی معمولا بزرگترین و مهمترین هزینه شرکتهای خدماتی است و هر چه تعداد کارمندان واحد خدمات پس از فروش شرکت بزرگتر باشد هزینه های جاری شرکت نیز بیشتر خواهد بود و به همین دلیل شرکتهایی که تعداد تماسهای بیشتری بابت پشتیبانی رایگان محصولاتشان دارند میتواند هزینه های شرکت را بالا برده و شرکت را به کمتر نمودن مدت زمان پشتیبانی رایگان و دریافت هزینه پشتیبانی بیشتر سوق دهد. سیستم حسابدرای آژنگ با بالاتر بردن کیفیت محصول و پایینتر آوردن باگ سیستم و همچنین تهیه فیلمهای آموزشی تعداد تماسهای خود را بابت پشتیبانی به حداقل رسانده و مدت گارنتی و پشتیبانی رایگان خود را به ترتیب به 5 سال و 7 سال ارتقاء دهد.

14- مبلغ پشتیبانی سالانه

مبلغ پشتیبانی سالانه نرم افزارهای حسابداری با هم متفاوت است، هزینه پشتیبانی سالانه سیستم های حسابداری اغلب حدود یک سوم قیمت روز نرم افزار می باشد. برای مثال نرم افزار حسابداری الف امروز با قیمت یک میلیون تومان به فروش میرسد و شرکت ب آنرا خریداری می نماید اگر سال بعد قیمت نرم افزار حسابداری الف 1.5 میلیون تومان باشد قیمت پشتیبانی سالانه مشتری حدود 500 هزار تومان خواهد بود، درصورتیکه در سال دوم خرید قیمت نرم افزار 2.2 میلیون باشد قیمت پشتیبانی سالانه 700 هزارتومان خواهد بود، با یک حساب سر انگشتی میتوان متوجه شد که با توجه به تورم بالای کشور و افزایش سالانه قیمت سیستم های حسابداری پس از گذشت 2 سال شرکت ب بیشتر از قیمت خود نرم افزار هزینه بابت دریافت خدمات پشتیبانی برای سیستم حسابداری الف نموده است! سیستم حسابداری آژنگ با مدت پشتیبانی 5 ساله رایگان خود میتواند بسیاری از هزینه های آتی مشتریان خود بکاهد.

15- نحوه پشتیبانی

نحوه پشتیبانی محصولات با یکدیگر متفاوت است مثلا نحوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش یخچال با خدمات پس از فروش سیستم حسابداری متفاوت است، معمولا نحوه پشتیبانی کالای فیزیکی حضوری و سیستم های نرم افزاری اینترنتی و غیر حضوری است. از مزایای خدمات پشتیبانی اینترنتی میتوان به سرعت پشتیبانی و هزینه پایین آن اشاره کرد. از روشهای خدمات اینترنتی میتوان به ریموت شدن روی سیستم کامپیوتر مشتری با نرم افزارهای Remote Desktop ، AnyDesk ، TeamViewer ، RemotePC ، Remote Utilities و موارد مشابه اشاره کرد. شرکت هوش مصنوعی آژنگ در جهت سرعت خدمات رسانی به مشتریان خود از نرم افزارهای ریموت برای  پشتیبانی غیر حضوری محصولات نرم افزاری خود استفاده مینماید. مشتریان سیستم حسابداری آژنگ برای دانلود رایگان برنامه AnyDesk میتوانند به صفحه دانلود مراجعه و آنرا دانلود نمایند.

16- زبان برنامه نویسی سیستم حسابداری

زبان برنامه نویسی نیز یکی از پارامترهای مهم انتخاب نرم افزار و پکیج های نرم افزاری است، یک نرم افزار کاربردی موفق نرم افزاری است که قبل از تولید تمامی امکانات و مشخصات آن داکیومنت شود و نسبت به نیازها و قابلیت های نرم افزار بهترین زبان برنامه نویسی برای آن انتخاب شود. زبان برنامه نویسی انتخابی حتما میبایست قدرت و انعطاف بالا داشته باشد و همچنین دارای نسخ جدید باشد تا بتواند به مرور زمان نیازهای نسخه های جدید سیستم حسابداری را برآورده سازد. از زبانهای برنامه نویسی برای نرم افزار حسابداری میتوان به delphi، C++، C sharp، .NET ، Python و موارد مشابه اشاره کرد.

 17- پایگاه داده (بانک اطلاعاتی)

به جرعت متوان گفت انتخاب درست بانک اطلاعاتی (Database) بسیار مهمتر از انتخاب زبان برنامه نویسی است. تمامی اطلاعات در بانک اطلاعاتی ذخیره میشود و بیشتر توابع و پروسیجرها در آن ذخیره و اجرا میشوند به همین علت انتخاب نادرست پایگاه داده و همچنین عدم رعایت استاندارها و قوانین بانک اطلاعاتی میتواند باعث از بین رفتن اطلاعات و یا کندی بیش از حد محاسبات و گزارشات در نرم افزار حسابداری گردد. موضوع مهم دیگری که میتوان به آن اشاره کرد امنیت و نفوذ ناپذیری پایگاه داده از جهت هک و دسترسی مستقیم به اطلاعات دیتابیس است. برای روشن شدن موضوع انتخاب نوع بانک اطلاعاتی در پروژه های مختلف میتوان به مثالهای زیر اشاره کرد: برای پروژه های آموزشی و دانشجویی میتوان از بانک اطلاعاتی Access استفاده نمود ولی برای پروژه های تجاری مانند نرم افزار حسابداری، اتوماسیون اداری و سیستم منابع انسانی حتما میبایست از اس کیو ال سرور (SQL Server) و یا اوراکل (Oracle) استفاده شود.

جهت مشاوره رایگان، دمو و خرید سیستم حسابداری با ما تماس بگیرید…

سوالاتی که مشتریان در هنگام خرید سیستم حسابداری از ما پرسیده اند

نصب سیستم حسابداری آژنگ بر روی کامپیوتر حدود 10 دقیقه زمان لازم دارد.

نرم افزارهای حسابداری هر کدام نیاز به سخت افزار خاصی برای نصب و استفاده دارند. سیستم حسابداری آژنگ میتواند بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ پنتیوم با حداقل 2 گیگ رم نصب شود ولی طبیعا برای حجم اطلاعات بالاتر (تعداد کالاهای و اسناد زیاد) لازم است نسبت به حجم کار  از کامپیوتر مناسب استفاده شود.

نرم افزارهای حسابداری هر کدام نسبت به تکنولوژی طراحی آن میتوانند بر روی سیستم های عامل مختلفی نصب و اجرا شوند.  سیستم حسابداری آژنگ قابلیت نصب و استفاده بر روی تمامی نسخه های ویندوز را دارد. ویندوزهای 7, 8, 10, 11   (32 و 64 بیت)

تعریف حساب در سیستم آژنگ بسیار ساده و سریع است، تعریف هر حساب (کالا، خدمات، مشتری، بانک و…) حدود 3 تا 10 ثانیه بسته به تعداد فیلدهای مورد نظر زمان میخواهد. جهت سریعتر شدن کابری سیستم، طراحی آن بر اساس کیبورد می باشد ولی بدیهی است که امکان استفاده از موس نیز وجود دارد.

حسابداران مستقل میتوانند با خرید سیستم حسابداری شرکتی آژنگ اطلاعات چندین کسب و کار مختلف را در سیستم تعریف نموده و از آن بصورت جداگانه استفاده نمایند. در روش دوم میتوانند اطلاعات هر مشتری را بصورت مستقل در سیستم حسابداری وارد نموده و پس از اتمام کار از آن پشتیبان تهیه نموده و اطلاعات مشتری جدید را در سیستم بازیابی نمایند. در روش دوم نیازی به خرید سیستم حسابداری شرکتی نیست و تمام نسخه ها این قابلیت را دارند.

پس از خرید سیستم حسابداری آژنگ مراحل زیر را به ترتیب می بایست انجام دهید:

1- نصب سیستم حسابداری بر روی کامپیوتر

2- تعریف حسابها (از قبیل کالا، اشخاص، بانک، صندوق، تنخواه و…)

3- ثبت موجودی ها (مانده حسابها) در سند افتتاحیه

4- شروع کار (ثبت فاکتورهای خرید و فروش، ثبت هزینه ها، دریافت ها و پرداختها و…)

5- دریافت گزارشات دلخواه و صورتهای مالی از قبیل سود و زیان، موجودی کالا، کاردکس کالا، مانده اشخاص، ریز گردش اشخاص و…

در تعداد نصب و تعداد کامپیوتر هیچ محدودیتی وجود ندارد. پس از خرید نرم افزار حسابداری آژنگ یک قفل سخت افزاری USB دریافت خواهید نمود، پس از اتصال قفل به هر کامپیوتر (یا لپ تاپ) دلخواه میتوانید نرم افزار حسابداری را بر روی آن نصب و استفاده نمایید.

مراحل خرید سیستم حسابداری آژنگ و نصب و آموزش آن در شهرستان:

1- پس از خرید نرم افزار حسابداری، پک آن بصورت پست سفارشی به آدرس داده شده  ارسال میگردد.

2- نصب نرم افزار بصورت ریموت (از راه دور) انجام میشود. (طبیعی است کامپیوتر مورد نظر فقط در زمان نصب می بایست به اینترنت متصل باشد)

3- فیلم های آموزشی کاربری در پک ارسالی وجود دارد ولی با این حال آموزش آنلاین کار با سیستم حسابداری آژنگ به مشتری داده خواهد شد.

4- در صورت نیاز رفع اشکال بصورت تلفنی و یا ریموتی انجام خواهد شد.

5- آپدیتهای نرم افزار حسابداری آژنگ در وبسایت قرار دارد و مشتریان میتوانند آنرا بصورت رایگان دانلود و استفاده نمایند.

Related Posts