سیستم اتوماسیون اداری ریسمان

اتوماسیون اداری ریسمان، فراتر از اتوماسیون اداری…

سیستم اتوماسیون اداری ریسمان محدود به دبیرخانه، مکاتبات، فرم‌ها، گزارش کارها، درخواست‌ها و موارد مشابه نیست، با اتوماسیون اداری ریسمان می‌توانید هر سیستم یا زیرسیستم دلخواهی را تولید کنید. در اتوماسیون ریسمان می‌توانید زیرسیستم ارزیابی عملکرد، زیرسیستم انبار، زیرسیستم اموال، زیر سیستم حضور و غیاب و یا حتی سیستم‌های جامعی مانند سیستم مدیریت منابع انسانی، نسبت به نیاز و سلیقه سازمان خود بسازید.

هدف از تولید سیستم اتوماسیون اداری ریسمان چیست؟

  • تولید سیستمی فراتر از سیستم‌های اتوماسیون اداری موجود
  • تولید اتوماسیون اداری با رویکردی متفاوت برای سازمانهای بزرگ و بسیار بزرگ با حجم اطلاعات بسیار بالا
  • تولید سیستم اتوماسیون اداری برای ایجاد فرمها و فرایندهای پیچیده یک سازمان بزرگ
  • تولید سیستم اتوماسیون اداری جهت یکپارچه سازی سیستمهای جزیرهای سازمان
  • تهيه گزارش‌هاي تلفيقي از سيستمهای مختلف سازمان

ماژول های سیستم اتوماسیون اداری ریسمان

سیستم اتوماسیون اداری ریسمان محدود به ماژول و زیرسیستم نیست! در نرم افزار اتوماسیون ریسمان شما میتوانید با استفاده از فرم ساز، فرایندساز و گزارش ساز، هر ماژول یا زیرسیستم دلخواهی را برای پیشبرد اهداف خود تولید نمایید، البته در این سیستم اتوماسیون اداری پیشرفته، سیستم مکاتبات اداری بصورت پیش فرض وجود دارد که بیشتر برای کسب و کار کوچک و متوسط که فرمها و گردش کار محدودی دارند بصورت از پیش تعریف شده قرار داده شده است.

ماژول مکاتبات اداری و دبیرخانه

ماژول آرشیو و مدیریت اسناد

ماژول دولت الکترونیک

ماژول فرم ساز

ماژول فرایند ساز

ماژول گزارش ساز

ماژول یکپارچه ساز

سیستم اتوماسیون اداری ریسمان چه کمکی به سازمان شما میکند؟

اتوماسیون اداری ریسمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی مکاتبات، فرم‌ها، اسناد، درخواستها، پیامها و فرایندهای سازمانی را در یک سیستم واحد و امن مدیریت نمایید.
signal_cellular_alt

بهره وری بالا میرود

اتوماسیون اداری خوب میتواند سازمان شما متحول کند.  سیستم اتوماسیون اداری ریسمان به گونه ای طراحی شده تا تمامی نیازهای مکاتباتی یک سازمان را برآورده نماید. تمامی فرمها، فرآیندها، مرخصی و ماموریتها، گزارش تردد، دریافت فیشهای حقوقی و موارد مشابه میتواند در این سیستم عملیاتی شود.

اطلاعات بیشتر…

nature_people

سازمان چالاک میشود

اتوماسیون ریسمان بر اساس نیاز کسب و کار بزرگ و بسیار بزرگ طراحی شده، این سیستم ورک فلو بیس (Workflow Base) با طراحی منحصر به فرد خود میتواند کلیه مکاتبات اداری، فرمها و گردش کار یک سازمان بزرگ را مکانیزه نموده و کاغذ را از سیستم حذف نموده (Paperless) و راندمان و بهره وری مجموعه را بالا ببرد.

اطلاعات بیشتر…

view_cozy

هزینه ها کاهش می یابد

استفاده از سیستم اتوماسیون اداری پیشرفته و paperless باعث حذف کاغذ و حذف نیروی انسانی (پیک و نامه رسان) شده و علاوه بر کاهش خطای انسانی باعث کاهش چشم گیر هزینه های سازمان خواهد شد. همچنین سیستم اتوماسیون اداری باعث افزایش راندمان سازمان خواهد شد.

اطلاعات بیشتر…

مخاطبین سیستم اتوماسیون اداری ریسمان

وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های بسیار بزرگ: سازمان‌های بزرگ و وزارت خانه ها در استفاده از سیستم اتوماسیون اداری معمولا دغدغه‌های خاص خودشان را دارند. برای وزارت خانه ها و سازمان های بزرگ حجم بالای اطلاعات، تنوع مکاتبات، تنوع فرمها، تنوع فرایندهای سازمانی، تعداد مراکز مدیریتی و  پراکندگی سازمان، تنوع سطوح دسترسی، تنوع محرمانگی اسناد، از مهمترین دغدغه های سازمانهای بسیار بزرگ به شمار میرود. در نرم افزار اتوماسیون اداری ریسمان تمامی دغدغه های سازمانهای بزرگ قابل پیاده سازی و مکانیزه شدن است با اتوماسیون اداری ریسمان، سازمانهای بسیار بزرگ میتوانند تجربه ای متفاوت از مکانیزگی و paperless را تجربه نمایند.

سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و کارخانه های بزرگ: سیستم اتوماسیون اداری ریسمان میتواند تمامی مکاتبات، اسناد و فرایندهای یک سازمان دوستی و کارخانه بزرگ را مکانیزه نماید. تمامی درخواستها، گزارش کارها، مکاتبات اداری، هماهنگی ها، پیامها را میتوان در اتوماسیون ریسمان پوشش صددرصدی داد.

مراکز آموزشی بزرگ و شرکت‌های هولدینگ: داشتن مراکز متعدد مدیریتی و واگذاری سطوح دسترسی مختلف به هر مرکز، یکی از مهمترین مشکلات هولدینگ ها در سیستم های سازمانی و اتوماسیون اداری است. همچنین دریافت گزارشات و نمودارهای آنلاین مدیریتی تلفیقی و تجمیعی از مراکز برای هولدینگ ها اهمیتی ویژه دارد. نرم افزار اتوماسیون اداری ریسمان میتواند تمامی نیازهای مکاتباتی هولدینگ های بزرگ و بسیار بزرگ را برآورده نماید. برنامه ریزی استخدام بصورت متمرکز و یا غیر متمرکز در سیستم منابع انسانی ریسمان و یکپارچگی آن با پورتال، بصورت کامل قابل پیاده سازی است.

هر کسب و کاری با ابعاد کوچک و متوسط: مهمترین نیاز کسب و کار کوچک و متوسط در خرید سیستم اتوماسیون اداری مواردی از قبیل ارزان بودن، آسان بودن کاربری، داشتن قابلیت آرشیو، قابل استفاده بودن در ویندوز و مویابل است، نرم افزار اتوماسیون اداری ریسمان میتواند گزینه ای مناسب برای کسب و کار کوچک و متوسط باشد.

وجه تمایز سیستم اتوماسیون اداری ریسمان

(طراحی شده بر اساس نیاز کسب و کار متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ)
signal_cellular_alt

انعطاف پذیر

سازمان‌های بزرگ همیشه دارای فرآیندهای بسیاری هستند که صرفا بومی آن سازمان است و نرم افزاری می‌تواند پاسخگوی نیاز آنان باشد که طراحی آن بر اساس انعطاف پذیری بالا باشد. سیستم اتوماسیون اداری ریسمان می‌تواند تمامی فرم‌های ساده، پیچیده و محاسباتی یک سازمان را بصورت کامل مکانیزه نموده و سیستم بدون کاغذ را به ارمغان آورد.

nature_people

حجم بالا

با گذشت قریب به 20 سال از عمر نسخه اولیه سیستم اتوماسیون اداری ریسمان و استفاده از آن در بسیاری از سازمان‌های بزرگ و بسیار بزرگ با 20000 کاربر و 2000 کاربر همزمان می‌توان به این یقین رسید که اتوماسیون اداری ریسمان در حجم های بالای مکاتبات از آزمون خود سربلند بیرون آمده و می‌تواند پاسخگوی حجم‌های اطلاعاتی بالا باشد.

view_cozy

یکپارچگی

استفاده از یک سیستم یکپارچه برای کاربران سازمان باعث راحتی و سرعت عمل ایشان و در نتیجه افزایش راندمان سازمان خواهد شد، سیستم اتوماسیون اداری ریسمان قابلیت اتصال و یکپارچگی با دیگر سیستم‌های یک سازمان را داراست، سیستم‌هایی از قبیل نرم افزار حسابداری، حقوق و دستمزد، حضور و غیاب، رستوران، انبار، اموال، وب سایت و…

جهت مشاوره رایگان، دمو و خرید اتوماسیون اداری با ما تماس بگیرید…

امکانات بی نظیر سیستم اتوماسیون اداری ریسمان

اتوماسیون اداری ریسمان، ابزاری برای مکانیزه شدن سریع و صددرصدی سازمان ها در هر ابعادی
photo_camera

پویا و قدرتمند

ریسمان فراتر از یک سیستم دبیرخانه است! اتوماسیون اداری ریسمان توانایی عملیاتی نمودن تمامی فرمها و گردش کار یک سازمان بزرگ را دارد.

forum

نصب آسان

نصب و راه اندازی سیستم اتوماسیون ریسمان بسیار ساده و سریع است. بخشی از عملیات مکاتباتی سازمان در زمان بسیار کوتاهی مکانیزه میشود و دیگر فرمها و گردش کار پیچیده سازمان نیز در فاز دوم راه اندازی با سرعت مناسب عملیاتی میشود.

photo_camera

کاربری آسان

بدون شک سادگی سیستم و سرعت عمل کاربران در نرم افزارهای کاربردی اهمیت بسیار بالایی دارد و همین اصل در تولید سیستم اتواسیون اداری ریسمان مد نظر قرار گرفته است.

photo_camera

نسخه وب و دسکتاپ

داشتن نسخه دسکتاپ و نسخه وب بصورت همزمان و با قابلیتهای یکسان باعث شده کاربران داخل و خارج از سازمان با بهترین کیفیت امکان استفاده از سیستم اتوماسیون اداری را داشته باشند.

مزایای سیستم اتوماسیون اداری چیست؟

امروزه مزایای استفاده از سیستم اتوماسیون اداری و تکنولوژی بر کسی پوشیده نیست، در ادامه میخواهیم به 20 مورد از مهمترین آنها اشاره کنیم:

  1. حذف کاغذ: حذف کاغذ و کاغذ بازی اداری که نتیجه آن افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های سازمان خواهد بود.
  2. دور کاری: با اتوماسیون اداری تحت وب انجام تقریبا تمامی کارهای اداری، از خارج سازمان امکان‌پذیر خواهد بود.
  3. بدون محدودیت زمانی: انجام کارها در سیستم اتوماسیون اداری محدود به زمان و تایم اداری نیستند
  4. هوشمند سازی فرایندها: در اتوماسیون اداری تمامی عملیات و فرایندهای سازمانی می‌توانند مکانیزه شوند.
  5. تصمیمات هوشمند: سیستم اتوماسیون پیشرفته میتواند بسیاری از تصمیمات را بصورت هوشمند و نسبت به شرایط و اطلاعات موجود اخذ نماید.
  6. بدون خطا: سیستم‌های ماشینی و اتوماسیون اداری نسبت به برنامه‌ریزی انجام شده عملیات را انجام می‌دهند و البته بدون خطا.
  7. دسترسی آسان: در سیستم اتوماسیون اداری شما با تمامی اطلاعات فقط به اندازه یک یوزر و پسورد فاصله دارید.
  8. کم حجم: در سیستم اتوماسیون اداری تمامی نامه ها، مکاتبات، اسناد و پرونده های کاغذی یک سازمان فقط بر روی یک فلش قابل ذخیره سازی است!
  9. استفاده بهینه از فضای سازمان: در سازمانهای مکانیزه دیگر خبری از دفاتر اندیکارتو بر روی میز دبیرخانه و فایلهای بزرگ نگهداری اسناد در بایگانی خبری نیست و یا به حداقل ممکن رسیده است، در نتیجه از فضای سازمان میتوان استفاده های بهتری کرد.
  10. امنیت بالای اطلاعات: نگهداری از اطلاعات بر روی هارد دیسک بسیار مطمئن تر از نگهداری اطلاعات کاغذی سازمان است.
  11. پشتیبان گیری راحت و سریع: تهیه کپی و پشیبان گیری از اطلاعات الکترونیکی بسیار سریعتر و کم هزینه تر از اطلاعات کاغذی و فیزیکی است.
  12. مدیریت متمرکز: در اتوماسیون اداری تمامی مراحل گردش کار شفاف است و میتوان بر آن مدیریت بهتری اعمال نمود.
  13. دریافت گزارشات مدیریتی: در اتواسیون اداری میتوان اطلاعات را پایش نمود و گزارشات دلخواه و دقیق را بدست آورد.
  14. نظارت بر عملکرد کارکنان: در نرم افزار اتوماسیون اداری میتوان نظارت دقیقی بر عملکرد کارکنان داشت.
  15. ردیابی: در اتوماسیون اداری میتوان تمامی امور اداری گذشته را ردیابی نمود.
  16. تکریم ارباب رجوع: یکی از مهمترین مزایای سیستم اتوماسیون اداری طرح تکریم ارباب رجوع است. در اتوماسیون اداری پیشرفته ارباب رجوع میتواند بصورت آنلاین و 24 ساعته از آخرین وضیعیت نامه های خود مطلع شوند.
  17. بارگذاری و تکمیل پرونده ارباب رجوع: در سیستم اتوماسیون اداری پیشرفته میتوان امکان تحویل نامه، بارگزاری اسناد و تکمیل پرونده را در اختیار ارباب رجوع قرار داد تا علاوه بر کمتر شدن حجم کار کارکنان دبیرخانه، خدمتی نیز به ارباب رجوع انجام داد.
  18. تعامل بین سازمانی: اتوماسیونهای اداری امروزی به پروتکل هایی جهت ارتباط سازمانی مجهزند و میتوانند ارسال و دریافت نامه ها را بصورت الکرونیکی و بدون نیاز به اتلاف وقت انجام دهند.
  19. یادآوری کارها: بسیاری از سیستمهای اتوماسیون اداری پیشرفته دارای قابلیت یادآوری می باشند. بصورتی که کاربر اتوماسیون میتواند برای هر نامه یا سند ارجاع شده، یادآوری قرار دهد.
  20. تعامل دسته جمعی کارکنان: در سیستم اتوماسیون اداری میتوان پیام هایی را بصورت دسته جمعی به تمامی یا بخشی از کارکنان ارسال کرد.

بهترین سیستم اتوماسیون اداری کدام است؟

اتوماسیون اداری سازمان مهمترین و همگانی ترین نرم افزار سازمان است و تمامی پرسنل از پایینترین شغل تا بالاترین سمت سازمان از آن بهره میبرند. یک اتوماسیون اداری خوب تمامی مکاتبات، درخواستها، فرمها و عملیات الکترونیکی سازمان را تحت پوشش قرار داده و سازمان را برای سالهای متوالی آینده اصطلاحا paperless میکند، پس در انتخاب صحیح و هوشمندانه اتوماسیون اداری میبایست وسواس لازم را بخرج داد. اینکه بهترین سیستم اتوماسیون اداری کدام است باید به پارامترهای بسیاری توجه نمود که به 17 مورد از مهمترین آنها اشاره میکنیم:

1- امنیت سیستم اتوماسیون اداری

امنیت، امنیت، امنیت! امنیت سیستم اتوماسیون اداری بدون شک مهمترین نکته ای است که بهیچ عنوان نمیشود از آن چشم پوشی کرد، آنرا دست کم گرفت و یا در اولویت های بعدی قرار داد. شاید در برخی موارد بتوان با برخی از کمبودهای امکانات سیستم اتوماسیون اداری مدارا نمود و نیازهای سازمان را تا حد کمتر از ایده آل پیش برد ولی با سیستم اتوماسیون اداری که امنیت لازم را ندارد و ممکن است افراد برون سازمانی (و یا درون سازمانی) به مکاتبات و اسناد محرمانه دسترسی پیدا کنند حتی یک لحظه هم نمیتوان مدارا نمود. پس در پاسخ به اینکه بهترین اتوماسیون اداری کدام است؟ به جرعت میتوان گفت اولین و مهمترین مسئله ای که میبایست به آن توجه نمود امنیت سیستم اتوماسیون اداری است. در سیستم اتوماسیون اداری ریسمان امنیت بسیار بالاست، در این سیستم تدابیر لازم جهت عدم دسترسی به پایگاه داده اندیشیده شده ولی علاوه بر آن در هنگام ذخیره سازی اطلاعات در دیتابیس از پرتکل خاصی جهت فشرده سازی استفاده میشود. با توجه به پرتکل ذخیره سازی خاص اطلاعات در دیتابیس حتی در صورتیکه هکر به پایگاه داده دسترسی پیدا کند عملا توانایی استفاده از اطلاعات مورد نظر را نخواهد داشت و این مهم سیستم اتوماسیون اداری ریسمان را با دیگر سیستمهای موجود در بازار متفاوت مینماید.

2- نیاز اتوماسیون اداری سازمان

نیاز اتوماسیون اداری و همچنین چرخه مکاتبات و فرمها در هر سازمانی با سازمان دیگر متفاوت است، مثلا نیاز اتوماسیون اداری یک کارخانه بزرگ تولیدی با نیاز اتوماسیون اداری  یک یک سازمان بزرگ دولتی متفاوت است  و همچنین نیاز اتوماسیون اداری یک شرکت هلدینگ بازرگانی با نیاز اتوماسیون اداری یک وزارت خانه کاملا متفاوت است. بنا بر این در پاسخ به اینکه بهترین سیستم اتوماسیون اداری کدام است باید در هر سازمانی نیازهای اتوماسیون اداری را بصورت کاملا دقیق بررسی و داکیومنت نمود، در سازمانهای بزرگ حتما میبایست RFP استاندارد و دقیق تهیه نمود تا نیازهای سازمان بصورت کامل شفاف و مشخص شود و  پس از آن میتوان نسبت به (آر اف پی) تهیه شده، سیستم های اتوماسیون اداری موجود در بازار را بررسی نمود و سیستمی که به نیازهای سازمان نزدیک تر باشد را انتخاب نمود. البته سیستم اتوماسیون اداری انتخاب شده میبایست قابلیت توسعه داشته باشد تا بتواند نیازهای آتی سازمان را نیز پوشش دهد. پس با توجه به توضیحی که داده شد نتیجه میگیریم ممکن است برای یک کارخانه بزرگ تولیدی اتوماسیون اداری الف بهترین گزینه باشد و برای یک سازمان دولتی یا وزارت خانه نرم افزار اتوماسیون اداری ریسمان هوشمندانه ترین انتخاب باشد.

3- امکانات اتوماسیون اداری

با اینکه تمامی نرم افزارهای اتوماسیون اداری تا حدی یک کار واحد را انجام میدهند ولی هر نرم افزاری ویژگی، امکانات و قابلیتهای خودش را دارد و این امکانات و ویژگیهای اتوماسیون اداری است که ممکن است نیازهای فعلی و بالاخص آتی سازمان را برآورده کند یا خیر! اتوماسیون اداری همگانی ترین سیستم نرم افزاری سازمان است و پس از عملیاتی شدن تمامی پرسنل سازمان را درگیر خود خواهد نمود و تمامی درخواستها و فرمهای کارکنان از طریق آن رد و بدل خواهند شد پس لازم است در هنگام بررسی و انتخاب  اتوماسیون اداری برای سازمان وقت و انرژی کافی را گذاشت تا بعدا تمامی نیازهای سازمان به بهترین شکل ممکن به وقوع بپیوندد. همچنین تجربه چندین ساله ما در عملیاتی نمودن نرم افزار اتوماسیون اداری ریسمان در سازمانهای بزرگ و کوچک به این یقین رسیده ایم که اندکی (مدت کوتاهی) پس از نصب و عملیاتی شدن  اتوماسیون اداری در یک سازمان نیازهای جدیدی نمایان میشود، پس میبایست در انتخاب اتوماسیون اداری نیازهای آتی سازمان را نیز مد نظر قرار داد. در پاسخ به اینکه بهترین اتوماسیون اداری کدام است میتوان پویایی، امکانات، یکپارچگی، سرعت، راحتی کاربری، قابلیتها و ویژگیهای اتوماسیون اداری را بررسی و به آنها امتیاز داد.

4- پویایی  و  انعطاف (قدرت)

پویایی و انعطاف بالا یکی از مهمترین ویژگی اتوماسیون اداری خوب و قدرتمند است. با اتوماسیون اداری پویا میتوان فرمهای متعدد ساده و همچنین فرمهای پیچیده یک سازمان را طراحی و از آن استفاده نمود، با اتوماسیون اداری پویا میتوان ورک فلوی (Workflow) فرمهای ساخته شده را برنامه ریزی کرد تا گردش کار بصورت اتوماتیک، بدون خطا و بسیار سریع انجام شود. با اتوماسیون اداری پویا میتوان اتوماسیون را با دیگر زیرسیستمهای سازمان با استفاده از سرویس یکپارچه نمود، با اتوماسیون اداری پویا میتوان گزارشات متنوع و دلخواه طراحی نمود، در اتوماسیون اداری پویا تعریف سطوح دسترسی کاربران بصورت کامل (دسترسی به فیلد) میسر است، در اتوماسیون اداری پویا وابستگی سازمان به شرکت تولید کننده سیستم اتوماسیون اداری کمتر است و در نتیجه هزینه های بعدی سازمان کاهش چشم گیری خواهد داشت.

5- کاربری راحت اتوماسیون اداری

جمله «وقت طلاست» در اتوماسیون اداری کاربردی ویژه دارد. کاربری ساده و سریع یکی از مهمترین ویژگیهای یک اتوماسیون اداری خوب است زیرا ممکن است در برخی از سازمانها (مانند کارخانه ها) برخی از کاربران سیستم اتوماسیون اداری دانش کامپیوتری کمتری نسبت به بقیه داشته باشند و در صورتی که اتوماسیون اداری کاربری پیچیده ای داشته باشد زمان آموزش پرسنل طولانی خواهد شد. مدت زمان آموزش کاربران سیستم اتوماسیون اداری علاوه بر اینکه اتلاف زمان زیادی دارد باعث افزایش هزینه های سازمان نیز خواهد شد، در نتیجه با اطمینان میتوان گفت کاربری راحت یکی از ویژگیهای مهم بهترین سیستم اتوماسیون اداری است.

6- گرافیک زیبا و UI مناسب

معمولا کاربر اتوماسیون اداری ساعتهای متوالی وقت خود را در محیط نرم افزار سپری میکند و نرم افزاری که دارای محیط زیبا باشد میتواند بصورت ناخودآگاه موجب حس خوب و آرامش کاربر شود. پژوهشایی که در مورد ارگونومی رنگها صورت گرفته اثبات میکند رنگهای مختلف تاثیرات متفاوتی بر روی ذهن اشخاص دارد، پس میتوان گفت یکی از مشخصات بارز بهترین نرم افزار اتوماسیون اداریداشتن گرافیک خوب و استفاده از رنگهای مناسب است. در سیستم اتوماسیون اداری ریسمان از گرافیک مناسب و رنگهایی استفاده شده تا کاربر بتواند بدون ایجاد خستگی ساعتها از سیستم استفاده نموده و کارهای روزمره خود را انجام دهد.

7- یکپارچگی اطلاعات

یکپارچگی اطلاعات یا سیستم یکپارچه به سیستمی گفته میشود که اطلاعات فقط یکبار تعریف شوند و در موقع لزوم و در زیر سیستم های دیگر به تعداد دفعات نامحدود بتوان از آنها استفاده نمود. برای مثال میتوان گفت سیستم اتوماسیون اداری ممکن است دارای زیرسیستمهای دبیرخانه، تشکیلات، پرسنلی، احکام، حضور و غیاب، حقوق و دستمزد، ارزیابی عملکرد (ارزشیابی)، آموزش، حسابداری، خزانه داری، انبار، اموال، بازرگانی، خرید و فروش و غیره باشد، در سیستم یکپارچه اطلاعات پرسنل فقط یکبار در سیستم پرسنلی تعریف میشود و در بقیه زیرسیستمها از آن استفاده میشود. پس در پاسخ به این سوال که بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری کدام است میتوان گفت یکپارچگی نرم افزار اتوماسیون اداری میتواند جزو مشخصات اصلی و جدایی ناپذیر سیستم اتوماسیون اداری خوب باشد. نرم افزار اتوماسیون اداری ریسمان دارای زیر سیستم BPMS است که توسط آن میتوان زیرسیستم های (یکپارچه) دلخواه مانند سیستم مدیریت منابع انسانی یا سیستم مدیریت تولید دلخواه سازمان (مجموعه) را طراحی نمود که در بخش جداگانه به شرح آن (BPMS) میپردازیم.

8- مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS)

بی پی ام اس (BPMS) که مخفف (Business Process Management) است به معنای مدیریت فرایند کسب و کار است و یک اتوماسیون اداری پیشرفته، میبایست به BPMS مجهز باشد. سیستم اتوماسیون اداری بدون مدیریت فرآیند یعنی یک سیستم دبیرخانه که بسیاری از عملیات و فرآیندهای سازمان در آن قابل پیاده سازی و اجرا نیستند! بسیاری از فرمها مانند فرم درخواست کالا از انبار، فرم درخواست مرخصی و ماموریت، فرم درخواست اموال، فرم گزارش کار و بسیاری از عملیات توسط BPMS قابل پیاده سازی است. پس میتوان گفت بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری نرم افزاری است که به سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار مجهز باشد تا بتواند سازمان را بصورت کامل Paperless نماید. سیستم اتوماسیون اداری ریسمان دارای سیستم BPMS پیشرفته است و میتواند گزینه بسیار ایده آلی برای سازمان های بزرگی باشد که فرآیندهای منحصر به فرد و پیچیده خود را دارند.

9- اتوماسیون اداری تحت وب!

بدیهی است که اتوماسیون اداری می بایست هم در داخل سازمان (شبکه محلی) و هم خارج از سازمان (اینترنت) به سهولت قابل دسترس باشد و بدیهی تر است که امکانات نسخه دسکتاپ و نسخه تحت وب می بایست کاملا یکسان و ترجیحا با اینترفیس یکسان باشد. پس نتیجه میگیریم تحت وب بودن اتوماسیون اداری نه تنها یک مزیت بلکه جزو ضروریات است. سیستم اتوماسیون اداری ریسمان در دو نسخه دسکتاپ و تحت وب با امکانات یکسان طراحی شده تا کاربران بتوانند در داخل شبکه محلی سازمان از نسخه دسکتاپ استفاده نمایند که قاعدتا دارای سرعت بیشتری است و نیازی به استفاده از مرورگر ندارد و در خارج از محل سازمان بتوانند از نسخه تحت وب استفاده نمایند. نسخه دسکتاپ اتوماسیون اداری ریسمان بصورت اتوماتیک بر روی کامپیوتر کاربران نصب میشود و نیازی به نصب دستی توسط ادمین را ندارد.

10- حجم بالا

اتوماسیون اداری در سازمانهای کوچک، متوسط و بزرگ کاربردی ویژه و غیر قابل انکار دارد ولی هرچه ابعاد و اندازه سازمان بزرگتر و پراکنده تر باشد ضروریت استفاده از اتوماسیون اداری بیشتر و بیشتر میشود بصورتیکه در سازمانی که مثلا بالای 200 نفر پرسنل دارد مکانیزه نبودن مکاتبات داخلی میتواند بندی بر پای پیشرفت و توسعه آن باشد و وقتی تعداد پرسنل از 200 نفر به هزار نفر برسد عدم استفاده از اتوماسیون اداری تقریبا غیر ممکن خواهد بود. بنا بر این هرچه تعداد پرسنل افزایش یابد تعداد فرمها و مکاتبات سازمان افزایش می یابد و همین امر باعث بالا رفتن تصاعدی حجم پایگاه داده (database) خواهد شد. بسیاری از اتوماسیونهای موجود در بازار ممکن است در حجم های پایین عملکرد مناسبی داشته باشند ولی به مرور زمان و با افزایش حجم پایگاه داده میتوانند تا حد بسیار زیادی سرعت محاسبات و تراکنشهای خود را از دست دهند و عملا بلا استفاده شوند! پس میتوان گفت بهترین سیستم اتوماسیون اداری سیستمی است که با گذشت زمان و یا در تعداد پرسنل بالا کیفیت سرعت و عملکرد مناسب خود را از دست ندهد. سیستم اتوماسیون اداری ریسمان با قریب به 20 سال تجربه در سازمانهای بزرگ و بسیار بزرگ توانسته بر مشکل کاهش سرعت در تعداد پرسنل و حجم بالا غلبه نماید.

11- پشتیبانی سیستم عامل (مرورگر)

نرم افزارهای کاربردی نسبت به هدف استفاده از آن میتوانند بر روی سیستم عامل های مختلفی اجرا شوند، مثلا طراحی یک نرم افزار ممکن است برای استفاده در ویندوز و دیگری برای استفاده در اندروید باشد. نسخه دسکتاپ سیستم اتوماسیون اداری معمولا ویندوز بیس است و میبایست بر روی تمامی نسخ ویندوز اعم از  7 , 8 , 10 ,11 و ویندوز سرور قابل اجرا باشد. نسخه تحت وب اتوماسیون اداری نیز می بایست بر روی تمامی مرورگرها اعم از IE، فایرفاکس، کروم، اپرا و… براحتی و بدون اشکال قابل اجرا باشد.

12- بالا بردن بهره وری

حتما بارها شنیده‌اید که افزایش بهره وری نقش مهمی در موفقیت یک سازمان دارد. ولی مهمترین سوالی که پیش می آید این است که چگونه بهره وری سازمانمان را بالا ببریم؟ بالا بردن بهره وری یک سازمان به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و یکی از مهم ترین عواملی که موجب بالا رفتن بهره وری سازمان میشود کاهش هزینه ها و افزایش سرعت انجام کار است. سیستم اتوماسیون اداری به افزایش سرعت انجام کار و کاهش هزینه ها و همچنین دقت بالای کار (کاهش خطای انسانی) کمک شایانی میکند و به همین علت استفاده از سیستم اتوماسیون اداری یکی از مهمترین عوامل افزایش بهره وری سازمان است. البته سیستم اتوماسیونی میتواند این نتیجه را داشته باشد که اولا سریع باشد، دوما کاربری راحتی داشته باشد و سوما تمامی نیازهای اتوماسیونی سازمان را پوشش دهد.

13- مدیریت ارتباطات (دولت الکترونیک)

بخشی از مکاتبات یک سازمان را مکاتبات خارج سازمانی تشکیل میدهد، هر چند که تعداد مکاتبات برون سازمانی اغلب بسیار کمتر از مکاتبات و فرمهای درون سازمانی است ولی با توجه به نیاز سازمان در رابطه با ارتباط با با سازمانها و ادارات مختلف، اتوماسیون اداری می بایست پروتکل های استاندارد اتصال به سیستم های اتوماسیون سازمانهای دیگر را دارا باشد. از پروتکل های ارتباطی بین سازمانی میتوان به ECE، مدیریت فکس، مدیریت پست الکترونیک و وب سرویس اشاره نمود. در استاندارد ECE پرتکلی فراهم شده تا اتوماسیون سازمانهای مختلف بتوانند نامه های وارده و صادره خود بصورت الکترونیکی به یکدیگر ارسال و دریافت نمایند. در پرتکل ECE امکان پیوست انواع فایل مانند PDF، عکس و غیره وجود دارد. لازم به ذکر است در روش ECE ارسال و دریافت نامه از یک سازمان به سازمان دیگر بصورت آنلاین و لحظه ای می باشد.

14- وابستگی کمتر به شرکت تولید کننده اتوماسیون اداری

هر سازمانی پس از خرید سیستم اتوماسیون اداری ناچار به دریافت خدمات پس از فروش از شرکت تولید کننده سیستم اتوماسیون اداری خواهد بود ولی نکته مهمی که میتوان به آن اشاره نمود میزان وابستگی سازمان به شرکت تولید کننده است، برخی از شرکتها به دلایل تجاری (و گاها به دلایل طراحی نامناسب سیستم اتوماسیون اداری) مشتریان خود را در تنگنا قرار میدهند و تقریبا برای هر خدماتی که ارائه میدهند فاکتوری بلند بالا برای مشتریان خود ارسال مینمایند در حالیکه در بسیاری از موارد عملیات توسعه را ادمین سازمان نیز میتواند انجام دهد. پس میتوان نتیجه گرفت بهترین سیستم اتوماسیون اداری سیستمی است که سازمان وابستگی کمتری به شرکت تولید کننده داشته باشد و این مهم میسر نیست مگر با پویایی و انعطاف بسیار بالای سیستم اتوماسیون اداری.

در چند سال اخیر سیستم های نرم افزاری به نام سیستم ساز پا به عرصه وجود نهاده اند که پویایی بسیار بالایی دارند و مستقل از سیستم اتوماسیون اداری، توانایی تولید هر نوع سیستمی منجمله سیستم اتوماسیون اداری را دارند. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید  مقاله «سیستم ساز چیست؟» و صفحه «سیستم ساز ریسمان» را مطالعه نمایید.

15- بدون باگ بودن سیستم اتوماسیون اداری

باگ در نرم افزارهای کاربردی به معنای خطا و اشکال است، در هنگام تولید نرم افزار گاهی بر اثر خطای انسانی یا ماشینی اشکالاتی بوجود میاید که از چشم تیم کنترل کیفیت به دور میماند و پس از وارد شدن به چرخه فروش و نزد مشتری مشاهده میشود. باگ گاهی در نرم افزارهای معروف شرکتهای بزرگ مانند ماکروسافت و اوراکل نیز مشاهده میشود، باگ معمولا توسط کاربرانی که از سیستم استفاده میکنند به شرکت سازنده اعلام میگردد. نرم افزار پس از رفع باگ توسط تیم کنترل کیفیت بررسی دقیق شده و سپس در اختیار مشتری قرار داده میشود. با توضیحاتی که داده شد نتیجه میگیریم تقریبا تمامی محصولات نرم افزاری ممکن است دارای باگ و خطای احتمالی باشند ولی نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که اولا باگ موجود در سیستم اتوماسیون اداری نباید بگونه ای باشد که در عملکرد روزانه اتوماسیون اداری اختلال ایجاد نماید و دوما شرکت تولید کننده نرم افزار، باگ گزارش شده را با اولویت بسیار بالا رفع و نسخه نهایی راسریعا در اختیار مشتری قرار دهد.

16- پشتیبانی سریع

سیستم اتوماسیون اداری با توجه به ماهیت آنلاین و استفاده همگانی کارکنان اهمیت ویژه ای برای سازمان دارد و حتی توقف چند دقیقه ای آن میتواند برای سازمان نامناسب باشد. از اینرو 2 نکته برای انتخاب سیستم اتوماسیون خوب برای سازمان اهمیت ویژه دارد: اول سیستم اتوماسیون اداری باید پایدار (Stable) باشد و دوم اینکه شرکت تولید کننده سیستم اتوماسیون اداری پشتیبانی آنلاین و سریع داشته باشد. هنگام در اختیار قرار دادن ریموت سرور اتوماسیون اداری برای شرکتها جهت پشتیبانی، لازم است مسائل امنیتی توسط ادمین سازمان بصورت کامل رعایت گردد.

17- سازگاری با موبایل

امروزه بسیاری از مدیران و اغلب کارکنان سازمان بخشی از تایم همکاری خود را در خارج از محیط سازمان هستند. همچنین برخی از مشاغل سازمانی مانند بازاریاب ها، مدیران فروش، بازرسین و… بیشتر وقت اداری خود را در خارج از سازمان به سر میبرند و سیستم اتوماسیون سازگار با موبایل میتواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف سازمان نماید. پس میتوان نتیجه گرفت سازگاری با موبایل برای نرم افزار اتوماسیون اداری نه تنها یک مزیت، بلکه یک ضرورت است.

18- قیمت مناسب

قیمت مناسب در اکثر موارد تعیین کننده توان خرید سیستم اتوماسیون اداری توسط یک سازمان است، گاهی یک نرم افزار اتوماسیون اداری با اینکه ویژگی و تواناییهای مناسبی برای یک سازمان دارد ولی توان خرید، استقرار و پرداخت پشتیبانی سالانه آن برای سازمان مقدور نیست. ولی با توجه به توضیحات داده شده با اینکه سازمان گاها مبلغ قابل توجهی را برای خرید و استقرار یک سیستم اتوماسیون اداری می پردازد و این پرداخت از لحاظ حسابداری برای سازمان یک هزینه قلمداد میشود ولی با توجه به کمکی که اتوماسیون اداری برای بالا بردن بهره وری سازمان انجام میدهد میتوان گفت از لحاظ بیزینسی خرید سیستم اتوماسیون خوب برای سازمان نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری سود آور و بلند مدت خواهد بود.

جهت مشاوره رایگان، دمو و خرید سیستم اتوماسیون اداری با ما تماس بگیرید…

سوالاتی که مشتریان در هنگام خرید سیستم اتوماسیون اداری پرسیده اند

نصب سیستم اتوماسیون اداری بر روی سرور کمتر از 30 دقیقه طول میکشد و پس از آن نوبت ورود اطلاعات اولیه از قبیل چارت سازمانی، کاربران، سطوح دسترسی، انواع نامه های وارده، انواع نامه های صادره، انواع نامه های داخلی و… است. تعاریف اولیه بستگی به تعداد کاربران و اطلاعات سازمان دارد ولی به محض نصب اولیه، اتوماسیون اداری آماده بهره برداری و استفاده عملیاتی می باشد.

سیستم اتوماسیون اداری ریسمان هم نسخه تحت وب دارد و هم نسخه دسکتاپ. پس از خرید سیستم اتوماسیون اداری ریسمان نسخه دسکتاپ و نسخه تحت وب هر دو بدون دریافت هزینه اضافی بر روی سرور مشتری نصب خواهد شد. کاربران میتوانند بصورت همزمان از هر دو نسخه استفاده نمایند ولی پیشنهاد میشود جهت بهره وری بالاتر در شبکه اینترانت سازمان از نسخه اتوماسیون اداری دسکتاپ و در خارج از محل سازمان از نسخه اتوماسیون اداری تحت وب استفاده شود.

قیمت سیستم اتوماسیون اداری ریسمان بستگی به موارد زیر دارد: تعداد لایسنس خریداری شده (برای شرکتهای بسیار بزرگ که چندین سرور دارند)، تعداد کاربر همزمان و زیر سیستم های خریداری شده. برای مثال قیمت اتوماسیون اداری برای شرکتی با 10 کاربر همزمان و شرکتی دیگر با 500 کاربر همزمان متفاوت خواهد بود. جهت خرید سیستم اتوماسیون اداری در خارج از وقت اداری با همراه 09351090164 و در تایم اداری با واحد فروش شرکت تماس حاصل فرمایید.

پس از خرید سیستم اتوماسیون اداری ریسمان کارشناسان ما بصورت حضوری و یا از راه دور، ابتدا سیستم را بر روی سرور نصب نموده و سپس آموزش های آن را به نماینگان سازمان بصورت کامل و عملی انجام خواهند داد. آموزش سیستم اتوماسیون اداری ریسمان به 3 گروه تقسیم میشود:

1- آموزش راهبری

2- آموزش کاربری

3- آموزش مدیریتی